Správy na spracovanie sú dostupné v hlavnom menu v Spracovanie správ->Spracovanie správ. Ak sa v menu táto položka nenachádza, musí používateľ s oprávneniami administrátora zapnúť modul Spracovanie správ v Globálne nastavenia->Spracovanie správ, prípadne skontrolovať, či má používateľ pridelené oprávnenia k používaniu tohoto modulu v Oprávnenia a prístupy->Používatelia.
Okno so správami pre spracovanie je delené na dve časti. V ľavej sa nachádza zoznam verejných e-mailových adries, výberom ktorých je možné zobraziť iba tie správy, ktoré boli prijaté na konkrétny e-mail. Príznakom sú odlíšené e-mailové adresy určené pre príjem súkromných správ. Zoznam používaných adries pre príjem správ na spracovanie je možné upravovať v časti Globálne nastavenia->Spracovanie správ. Číslo v zátvorke informuje o počte správ čakajúcich na spracovanie.
Je tiež možné zobraziť všetky správy, alebo správy prijaté cez web formulár.
Zoznam správ je radený od najnovšej po najstaršiu, so základnými informáciami viditeľnými priamo zo zoznamu:
Predmet – prevzatý predmet z hlavičky prijatého e-mailu. Príznak pred predmetom správy znamená súkromnú správu
Názov zákazníka – CDESK automaticky priradí zákazníka, pokiaľ mu je známa e-mailová adresa odosielateľa – či už je evidovaná v zákazníckom konte, v kontaktoch, alebo je priradená používateľom PC evidovaných nástrojom CM IT monitoring
Odosielateľ – odosielateľ e-mailu prevzatý z hlavičky prijatej správy
Prijaté do CDESK – dátum a čas prijatia správy, spolu s internou adresou, na ktorú bola správa poslaná. U správ poslaných cez web formulár sa zobrazí „Web“
Stav – zobrazuje v akom stave je správa, ako, kedy a kým bola spracovaná. Správa môže byť v jednom zo stavov:
Správa môže byť spracovaná:
Každá prijatá správa je na úvod vyhodnotená automatom ktorý:
V prípade, že správa nevyhovuje podmienkam pre spracovanie automatom, prichádza na rad spracovanie pravidlom*.
Správy ktoré vyhovujú podmienkam nastavených pravidiel pre spracovanie správy, sa spracujú automaticky podľa zvolenej akcie. Pravidlá sa nastavujú v Spracovanie správ->Pravidlá spracovania. V prípade, že správa vyhovuje viacerým pravidlám súčasne, použije sa pravidlo s najnižším poradovým číslom. Viac informácií o pravidlách a ich nastavení nájdete v článku Pravidlá spracovania.
*Poradie spracovania automatom a pravidlom je možné vymeniť – tj. správa sa spracuje podľa pravidla aj pokiaľ je zaslaná z adresy registrovanej v CM ku klientskemu počítaču a nevytvorí sa automaticky požiadavka. Nastavenie sa vykonáva v Spracovanie správ->Pravidlá spracovania, u položky Miesto používania: Použiť PRED automatickým spracovaním na požiadavky (pri vypnutej funkcionalite Customer Monitor nemá táto voľba žiadny vplyv).
Správy, ktoré neboli spracované automatom ani pravidlom, sa v zozname správ zobrazia ako nespracované a je potrebné ich spracovať manuálne.
Dvojitým kliknutím na nespracovanú správu v zozname správ, alebo výberom Editovať z kontextového menu sa otvorí správa s vyplnenými poliami:
Predmet – prevzatý predmet z hlavičky prijatého e-mailu
Odosielateľ – odosielateľ e-mailu prevzatý z hlavičky prijatej správy
Prijaté cez – interná adresa, na ktorú bol e-mail prijatý. U správ poslaných cez web formulár sa zobrazí „Web“, u správ zaslaných priamo na internú adresu sa neuvádza nič?
Stav – dátum a čas prijatia správy do CDESK. V prípade už spracovanej správy zobrazí aj dátum, čas, riešiteľa a ako bola správa spracovaná
Text správy – znenie e-mailu
Poznámka – možnosť zapísať poznámku k správe pre spracovanie
Kliknutím na tlačidlo Akcie sa rozbalí zoznam možností spracovania správy:
Nové pravidlo vytvoríte kliknutím na Uložiť.
Pod súkromnými správami sú chápané správy, ktoré si preposiela operátor do CDESKu, ako správy pre spracovanie. Tieto správy potom vidí iba ten operátor, z koho e-mailu bola správa preposlaná.
Pre využívanie súkromných správ je potrebné mať u vybranej e-mailovej adresy v Globálne nastavenia->Spracovanie správ nastavený spôsob spracovania na súkromné. Následne pokiaľ je na túto adresu (či už verejnú, alebo internú) odoslaná správa z e-mailovej adresy, ktorá je zároveň evidovaná ako e-mailová adresa operátora, CDESK túto adresu rozpozná a pridelí správu na riešenie priamo konkrétnemu operátorovi. V prípade, že je na adresu so súkromným spracovaním správy zaslaný e-mail od iného odosielateľa, než operátora, e-mail sa nespracuje ani nezaradí do správ na spracovanie.
Súkromné správy sa zobrazujú iba príslušnému operátorovi, ktorý si správu preposlal z vlastného e-mailu. V zozname správ je súkromná správa odlíšená príznakom . Spôsob práce so súkromnými správami sa nelíši od spracovania správ popísaného vyššie – je možné ich spracovať manuálne alebo automaticky pomocou pravidiel.