Nový dizajn zoznamu požiadaviek, ktorý je prehľadnejší a zjednodušuje prácu s požiadavkami
Hneď po otvorení zoznamu požiadaviek v CDESKu od verzie 3.1.10 si všimnete nový dizajn zoznamu požiadaviek, ktorý prináša kompaktnejšie a prehľadnejšie zobrazenie zoznamu. To sme dosiahli implementáciou nových grafických prvkov. Napríklad pri mene riešiteľa sa zobrazuje aj jeho avatar, prípadne fotografia, jednotlivé stavy požiadaviek sú farebne zvýraznené a pri názvoch priorít sa zobrazujú ikony. Tieto grafické zvýraznenia k stavom a ikony k prioritám si môžete nastaviť aj vlastné v globálnych nastaveniach.
Tiež prinášame vylepšené zobrazenie stĺpcov s funkciou zoskupovania stĺpcov. Hodnoty v zoskupených stĺpcoch sa zobrazujú pod sebou v rámci jednej bunky, vďaka čomu môžu obsahovať viacej informácii na menšom priestore.
Okrem vizuálnej stránky, do zoznamu boli implementované nové funkcie, vďaka ktorým je možné upravovať požiadavky bez toho, aby ste ich otvárali. Kliknutím do poľa riešiteľ, stav, termín splnenia a priorita tieto polia zmeníte priamo v zozname. Pri vykonávaní zmien priamo zo zoznamu požiadaviek máte taktiež možnosť blokovať notifikácie.
Nový dizajn zoznamu požiadaviek prezentujeme v nasledujúcom videu:
Zobrazenie počtu záznamov v tlačidle s uloženým filtrom
S updatom 3.1.10 prišla nová funkcia aj pre pokročilý filter, ktorá bola implementovaná do väčšiny modulov v CDESKu. Pri ukladaní tlačidla pokročilého filtra je odteraz možné nastaviť, aby sa pri aktivácii filtra v tlačidle zobrazovalo číslo udávajúce počet záznamov vyhovujúcich danému filtru. Táto funkcia je voliteľná z dôvodu, že pri načítavaní veľkého množstva záznamov sa môže spomaliť načítavanie.
Do niektorej z najbližších verzií sa dostane automatická aktualizácia tohto počtu, t.j. zobrazený počet sa automaticky zmení bez toho aby ste vykonali aktualizáciu zoznamu.
Nová záložka Záznamy v detaily spoločnosti. Priamo zo spoločnosti máte prístupné požiadavky, úlohy, ponuky…
V detaile spoločnosti bola pridaná nová záložka Záznamy, na ktorej sa zobrazujú požiadavky naviazané na danú spoločnosť, úlohy, pracovné príkazy, zákazky, Plnenia, CI položky a Ponuky. Ide pritom o plnohodnotné zoznamy s vyhľadávaním, filtrami a s možnosťou vytvárať nové záznamy.
Prístup k záložke Záznamy je riadený oprávneniami a aj pri zobrazení jednotlivých záznamov na záložke sa zohľadňujú oprávnenia na prístup k jednotlivým modulom.
Nové usporiadané zobrazenie zoznamu plnení na zákazke
Update 3.1.10 priniesol aj nový dizajn pre zobrazenie plnení na zákazke, ktorý obsahuje viacero užitočných funkcií. Plnenia je možné zoskupovať podľa dní, požiadaviek, účtovných položiek, riešiteľov a úlohách. Pod každým zoskupením sa zobrazuje sumár za dané zoskupenie a pod celým zoznamom sa zobrazuje sumár za všetky plnenia naviazané na danú zákazku. Sumár obsahuje zhodnotenie počtu predplatených a prečerpaných hodín, súčty podľa ostatných účtovných položiek.
Nad zoznamom plnení sa nachádzajú prepínače, ktoré umožňujú vyfiltrovať fakturačné, interné, reklamačné plnenia a tiež plnenia, ktoré neboli odfakturované.
Miniatúry CI položiek, ktoré sa zobrazujú v zozname položiek
Nový grafický prvok prišiel aj do zoznamu CI položiek. V detaile CI položky pribudlo pole, kde je možné nahrať náhľad danej položky alebo vybrať z preddefinovaných ikon. Tento náhľad alebo ikona sa zobrazujú v zozname CI položiek, vďaka čomu zoznam sprehľadňujú a poskytujú rýchly náhľad danej položky.
QR kód pre zaplatenie faktúr sa generuje aj pre českých odberateľov
V CDESKu doposiaľ bolo možné na vystavené faktúry pridávať QR kód, ktorý však fungoval iba pre slovenské banky. Tento QR sa vám na faktúru pridáva ak máte zapnutý konektor PayBySquare. S posledným updatom sme doplnili generovanie kódu aj pre české banky.
Rozhodujúcou podmienkou, ktorá určuje kedy sa vygeneruje slovenský a kedy český kód, je odberateľ uvedený na faktúre. Pokiaľ je odberateľ z Českej republiky, vygeneruje sa QR kód určený pre české banky.
Možnosť kopírovať oprávnenia podľa iného používateľa alebo používateľskej skupiny
Pri vytvorení používateľa sa oprávnenia automaticky nastavia na základe priradenosti do používateľskej skupiny. V praxi je ale častokrát potrebné oprávnenia donastaviť podľa špecifických podmienok priamo pre konto. Aby tento pracný proces nebolo potrebné opakovať pre používateľov, u ktorých sa vyžaduje rovnaké alebo podobné nastavenie oprávnení priamo na konte, s posledným updatom sme pridali možnosť kopírovať oprávnenia.
Adresár – spoločnosti
Možnosť evidovať viac kontaktov na spoločnosť typu súkromná osoba
Vo verzii 3.1.10 bola dopracovaná možnosť evidencie kontaktov na spoločnosť, ktorá je evidovaná ako súkromná osoba. Tiež bola vypracovaná logika zobrazenia kontaktných údajov pre takúto spoločnosť. Ak súkromná osoba má priradený iba jeden kontakt, tak v zozname spoločností sa zobrazia kontaktné údaje práve z tohto kontaktu. V prípade, že súkromná osoba má priradených viacero kontaktov, v zozname spoločností sa zobrazia údaje z kontaktu, ktorý je označený ako hlavný kontakt. Pokiaľ je viacero kontaktov označených ako hlavný, v zozname spoločnosti budú viditeľné údaje z hlavného kontaktu, ktorý je prvý.
Požiadavky
Vytvorenie novej požiadavky a pracovného príkazu z diskusného príspevku v požiadavke
Update 3.1.10 rozšíril možnosti používania diskusných príspevkov v požiadavkách. Po odoslaní príspevku je možné priamo z neho vytvoriť požiadavku alebo pracovný príkaz. Znenie diskusného príspevku sa v takom prípade vloží ako popis požiadavky alebo pracovného príkazu. Takto vytvorená požiadavka sa následne zobrazí na záložke Súvisiace požiadavky.
Nové nastavenie pre uprednostnenie riešiteľa v šablóne požiadavky – prvý priradený riešiteľ k spoločnosti
Na šablóne požiadaviek v poli Uprednostniť riešiteľa pribudla nová možnosť Prvý priradený riešiteľ k spoločnosti/šablóna požiadavky. Pri výbere tejto možnosti sa najprv vyhodnocuje, či k danej spoločnosti je priradený riešiteľ. Ak áno, vyberie sa riešiteľ, ktorý je prvý v poradí v zozname priradených riešiteľov k spoločnosti. To platí aj keď na prvom mieste v je riešiteľská skupina. V prípade, že spoločnosť vybraná na požiadavke nemá priradeného riešiteľa, použije sa riešiteľ nastavený na šablóne požiadavky.
Pri nastavovaní používateľa alebo používateľskej skupiny na šablóne požiadavky sa zobrazuje ikona oznamujúca o aký typ konta ide
Na šablónach požiadaviek sa nachádzajú polia, v ktorých sa vyberajú používatelia alebo používateľské skupiny. Aby sme zlepšili prehľadnosť pri ich výbere, k používateľom / používateľským skupinám boli doplnené ikony oznamujúce o aký typ konta ide.
Pribudlo zoraďovanie požiadaviek podľa termínu priradenia v zozname požiadaviek
S updatom 3.1.10 bola v zozname požiadaviek pridaná možnosť zoraďovania záznamov podľa termínu priradenia.
Nové filtrovanie podľa čísla zákazky v zozname požiadaviek
Okrem zoraďovania záznamov podľa termínu splnenia, v zozname požiadaviek bola s posledným updatom pridaná aj možnosť filtrovania podľa čísla zákazky.
Zákazky
Možnosť Účtovné položky v menu sa automaticky sprístupní po sprístupnení zákaziek
V predošlej verzii CDESKu sme pre účtovné položky vytvorili súhrnný zoznam, ktorý je v menu dostupný ako samostatný modul Účtovné položky. S posledným updatom sme upravili prístup k tomuto modulu. Sprístupní sa automaticky po sprístupnení zákaziek. Prístup k tomuto modulu sa odteraz riadi rovnakým oprávnením ako pre prístup k záložke Účtovanie na zákazke. Prístup k modulu Účtovné položky bude možný, len ak používateľ má prístup k tejto záložke.
Vo formulári zákazky bolo pridané pole s číslom prijatej objednávky
Vo formulári zákazky na záložke Základne údaje pribudlo nové pole pre zadanie čísla prijatej objednávky. Tento údaj sa zobrazuje aj na faktúre.
Poradie účtovných položiek na zákazke sa premietne aj do faktúry
Možnosť zmeny poradia účtovných položiek na zákazkách sa v CDESKu nachádzala už skôr. S verziou 3.1.10 sme dopracovali, aby sa toto poradie zohľadnilo aj na vystavenej faktúre. Taktiež bol zmenený dizajn ikony na zmenu účtovných položiek.
Projekty
V projektoch a projektových zákazkách bolo doplnené pole Projektový manažér
V globálnych nastaveniach projektov pribudla nová možnosť pre zapnutie poľa Projektový manažér, ktoré sa bude zobrazovať vo formulároch projektov a projektových zákaziek. Je možné nastaviť, aby vyplnenie tohto poľa bolo povinné, nepovinné alebo aby sa pole nezobrazovalo vôbec. V prípade, že sa zobrazuje, vo formulároch bude ponúkať výber riešiteľských kont.
Toto pole je tiež možné nastaviť ako stĺpec v zoznamoch projektov a projektových zákaziek. Tiež sa dá podľa neho filtrovať.
Boli doplnené ďalšie stĺpce, v ktorých sa vyhľadáva pri jednoduchom vyhľadávaní v zozname projektov, projektových zákaziek a subdodávok
Pri jednoduchom vyhľadávaní, pomocou vyhľadávacieho poľa, sa v zozname projektov už vyhľadáva aj v stĺpcoch Spoločnosť, Zodpovedný za projekt a Tagy. V zozname projektových zákaziek sa pri jednoduchom vyhľadávaní vyhľadáva v Spoločnosť, Zodpovedný za projektovú zákazku, Pravdepodobnosť, Vytvoril, Zmenil, Projekt a Tagy. Pri zadaní textu do vyhľadávacieho poľa v zozname subdodávok sa vyhľadáva už j v stĺpcoch Dodávateľ, Zodpovedný, Vytvoril, Zmenil, Projekt, Projektová zákazka a Tagy.
Fakturácia
Údaje o fixnej doprave sa zoskupujú a sú uvádzané ako súčet
S posledným updatom bol zmenený spôsob akým sa na faktúre zobrazuje fixná doprava. Ak došlo k prečerpaniu počtu kusov predplatných dopráv, doprava sa zoskupuje podľa fixnej ceny dopravy. Napríklad ak sa na faktúre nachádza 2 ks dopravy po 100 eur a 1 ks po 300 eur, tak na faktúre sa zobrazia dva riadky s cenou 200 eur a 300 eur. Rovnakým spôsobom sa doprava zobrazuje v prípade fakturácie predplatnej ceny dopravy.
Ak nedošlo k prečerpaniu dopráv s fixnou cenou alebo predplatenej ceny dopravy, tak údaj o doprave sa zobrazuje iba v jednom riadku ako súčet s udaním počtu kusov.
V náhľade pripravovanej faktúry sa zobrazuje použitý materiál na plneniach
Počas prípravy zákazky na fakturáciu sa okrem čísla a textu plnenia najnovšie zobrazuje aj použitý materiál na plneniach.
Dokumenty
Upravený dizajn výpisu prác k faktúre
Vylepšený bol aj pdf formulár pre výpis prác k faktúre. Zmenený bol celkový dizajn formulára tak, aby bol čo najprehľadnejší. Taktiež do výberu stĺpcov, ktoré sa budú zobrazovať na výpise prác bola pridaná možnosť Sumár za použitý materiál + Sklad. výdajky. Po pridaní tohto stĺpca sa v reporte zobrazí tabuľka obsahujúca informáciu o materiály a skladových výdajkách použitých na všetkých plneniach.
Na faktúre je možné meniť poradie položiek cez Drag&Drop
S posledným updatom sme pridali aj možnosť zmeny poradia položiek na vystavenej faktúre. Táto zmena sa prejaví vo formulári vyexportovanej faktúry.
Možnosť použitia premenných v poli Formát čísla v registri dokumentov
V globálnych nastaveniach je možné nastaviť formát čísla pre register dokumentov. S verziou 3.1.10 sme pridali možnosť zahrnúť do formátu čísla premenné ako sú rok, mesiac a deň.
Plnenia
Z formulára plnenia je možné otvoriť aj požiadavku, ktorá bola ukončená
Vo formulári plnenia, ktoré je prepojené s požiadavkou, sa zobrazuje ikona pre zobrazenie tejto požiadavky. Avšak až doposiaľ nebolo možné takto otvoriť požiadavku, ak už bola ukončená. Túto funkciu sme doplnili s verziou 3.1.10 a je aktivovaná ak sa v globálnych nastaveniach plnení zapne možnosť Blokovať pridávanie / editáciu plnení pre ukončené požiadavky.
Spracovanie správ
Zoznam správ na spracovanie je už možné exportovať do XLS súboru
V zozname správ na spracovanie pribudla nová možnosť exportu zoznamu do XLS. Rovnako ako pri každom inom exporte, sa aj v tomto prípade najprv vyberá, ktoré stĺpce sa majú zahrnúť do exportovaného súboru.
Avšak pre lepšiu prehľadnosť niektoré stĺpce, ktoré sa zobrazujú v zozname správ na spracovanie, sú vo výslednom exporte rozdelené na dva stĺpce. Napríklad stĺpec Prijaté do CDESK obsahuje v zozname správ adresu odosielateľa a čas prijatia správy. V exporte sa tieto informácie zobrazujú v dvoch osobitných stĺpcoch. Adresa odosielateľa je zapísaná v stĺpci Správa doručená cez adresu a čas prijatia správy sa nachádza v stĺpci Dátum doručenia správy. Podobným spôsobom je v exporte rozdelený aj stĺpec Stav, ktorý v pôvodnom zozname taktiež obsahuje viacej informácií.
Rýchlejšie vyhľadávanie v zozname správ na spracovania
V zozname správ na spracovanie pribudla nová možnosť vyhľadávania. Vedľa vyhľadávacieho poľa sa nachádza ikona umožňujúca aktivovať indexové vyhľadávanie. To je rýchlejšie ako klasické fulltextové vyhľadávanie, vďaka čomu je vhodný na vyhľadávanie v dlhom zozname. Avšak, na rozdiel od fulltextového vyhľadávania, hľadá len celé slová a začiatky slov bez špeciálnych znakov.
Konfiguračná databáza CMDB
Rýchly výber stĺpcov, na základe ktorých sa má vyhľadávať v zozname konfiguračných položiek
V zozname konfiguračných položiek (CI) pribudla ikona umožňujúca nastaviť, v ktorých stĺpcoch sa má vyhľadávať výraz zadaný do poľa na vyhľadávanie. Vďaka tomu sa môže zrýchliť vyhľadávanie pri veľkom množstve položiek.
Zmena spoločnosti, ktorá je naviazaná na konfiguračnú položku je možná aj keď na položku sú naviazané požiadavky
V predchádzajúcich verziách CDESKu nebolo možné vykonať zmenu na spoločnosti prepojenú s konfiguračnou položkou, ktorá je naviazaná na požiadavku. Od verzie 3.1.10 je možné vykonávať zmeny aj v takom prípade.
Nastavenie oddeľovača v prípade, že názov konfiguračnej položky sa vytvára automaticky podľa viacerých doplnkových vlastností
Pre Typ konfiguračnej položky (CI Type) je možné nastaviť, aby sa automaticky vytvárali názvy všetkých položiek patriacich pod tento typ, pričom názov sa môže automaticky vytvárať aj podľa doplnkových vlastností. S posledným updatom sme vylepšili túto funkciu. Ak sa názov vytvára podľa doplnkovej vlastnosti, pričom sa vyberie viacej doplnkových vlastností, teraz je možné manuálne nastaviť oddeľovač medzi jednotlivými vlastnosťami. Taktiež je možné upraviť poradie doplnkových vlastností, podľa ktorého budú zaradené v automaticky vytvorenom názve.
Doplnkové vlastnosti
Bolo zrýchlené načítavanie číselníkov, ktoré obsahujú veľké množstvo položiek
V praxi môže nastať situácia, kedy vlastné číselníky obsahujú veľké množstvo položiek umiestnených v rôznych úrovniach. Pri používaní predošlej verzie CDESKu sa takéto číselníky dlho ukladali a pomerne dlho trvalo aj ich otváranie. Vo verzii 3.1.10 sú tieto úkony už optimalizované.
Žiadosti o voľno
V žiadosti o voľno sa zostatky voľna vypočítavajú a zobrazujú zrozumiteľnejšie
Nový update tiež prináša zrozumiteľnejšie zobrazovanie zostatkov voľna v žiadostiach o voľno. V zozname žiadosti o voľno pribudli dva stĺpce informujúce o zostatku pred žiadosťou o voľno a o zostatku po žiadosti o voľno.
Konektory, API
Možnosť zapnutia podrobnejšieho zápisu logov pre AD Azure konektor
V nastaveniach konektora Azure AD pribudol prepínač Detailnejšie logovanie. Tento prepínač odporúčame zapnúť v prípade, že zaznamenáte chybu, pretože po jeho zapnutí sa do logov začne zapisovať viacej informácií. Vďaka tomu bude možné chybu ľahšie odhaliť. Výsledný log je prístupný len pre administrátorov CDESK servera cez SSH.
Používatelia a skupiny
Na záložke História sa zaznamenáva zmena CDESK licencie a ďalších licenčných parametrov
V histórii používateľa sa odteraz zaznamenáva aj zmena licencie a to, či má zapnutú fakturáciu.
V zozname používateľov bol doplnený stĺpec s informáciou o poslednom prihlásení používateľa
V zozname používateľov pribudli stĺpce Dátum posledného prihlásenia a Spôsob posledného prihlásenia, v ktorých sa zaznamenáva čas posledného prihlásenia používateľa a spôsob akým sa prihlásil, napríklad webový formulár, Azure AD, mobilná aplikácia atď.
Informácia o schvaľovacom procese sa zaznamenávajú v histórii požiadavky a ďalšie vylepšenia spojené so schvaľovaním
Od verzie 3.1.10 sa v histórii požiadavky zaznamenáva kto a kedy z požiadavky vytvoril proces voľného schvaľovania. Tento údaj je tiež vypísaný vo formulári voľného schvaľovacieho procesu. V histórii požiadavky sa okrem toho zaznamenávajú aj mená a adresy používateľov, ktorí dostali notifikácie o voľnom schvaľovacom procese.