Aby ste využili potenciál CDESK Desktop Aplikáciu, je dobré sa oboznámiť s vlastnosťami a vybranými funkciami popísanými v nasledujúcom texte.
Ako už bolo vyššie spomenuté, CDESK Desktop Aplikácia má lokálnu databázu, čím tento softvér menej zaťažuje server. Prenos so serverom môžete mať manuálny a automatický. Manuálny režim vyžaduje stláčanie tlačidla „Uložiť“, alebo ak príde k tomu, že záznam ste opustili bez uloženia, môžete cez synchronizačné centrum dokončiť uloženie záznamu na server. Pri automatickom režime sa aplikácia pokúša prenášať údaje pri každom opustení záznamu.
Hlásenie o stave synchronizácie prostredníctvom „Obláčika na synchronizovanie“ a ikoniek žltej/červenej farby v riadku položky.
Automatická synchronizácia na server po každej zmene umožňuje priame prepojenie a ukladanie na server. Pokiaľ túto možnosť nemáte zvolenú, dáta sa uložia na lokálnej databáze. Za pomoci ikony obláčika si vložené informácie uložíte na server.
Za pomoci ikoniek diskov v prvej úrovni, si uložíte všetky potrebné synchronizácie. Pokiaľ vyžadujete uloženie len jednej synchronizácie, je tak možné urobiť za pomoci disku priliehajúcemu ku konkrétnej synchronizácii.
Pokiaľ si zmeníte určitú informáciu na webe, preklenie sa Vám to do CDESK Desktop Aplikáciu. Opačne to aktuálne nie je možné. V Desktop aplikácii nie je možné vykonávať úplne všetky zmeny ako na webe, napríklad ak chcete zmazať záznam.
Pokiaľ v rovnakom čase upravujete záznamy na webe aj v CDESK Desktop aplikácii a následne ich uložíte resp. synchronizujete, nastane konflikt o ktorom ste informovaný podľa obrázku nižšie.
Pokiaľ vykonávate zmeny súmerne v module „Zoznam objektov“, oznam o konflikte Vám ponúkne možnosť „Vyriešiť konflikt“.
Po kliknutí na „Vyriešiť konflikt“ sa otvorí modálne okno v ktorom si zvolíte požadovanú hodnotu ktorú chcete aby sa uložila. Rovnako si môžete voliť zobrazenie všetkých polí, alebo len polí s konfliktom.
Farebná ikona informuje ohľadne aktuálneho stavu synchronizácie konkrétnych položiek.
Pokiaľ Vám chýbajú povinné vyplnené položky, tlačidlo synchronizácie sa zobrazí v červenej farbe. V žltej farbe sa zobrazí ak je potrebné danú položku uložiť.
V požiadavkách ako v prvom module sú údaje vo vrchnej časti detailu záznamu. Napriek tomu, že parametre na vrchu formuláru vyzerajú ako „Read-only“, je možné ich upravovať.
Ako už bola spomenutá možnosť ukotvenia stĺpcov podobne ako v exceli, v ľavom stĺpci v záložke Nastavenia je možné nastaviť výšku názvu stĺpca a výšku riadku na to aby sa do buniek zmestilo viac textu.
Okrem primárneho nastavenia, ktoré je ponúkané v profile, je tak isto možné zvoliť nastavenia v určenom module rovnako ako pri filtrovaní v ľavej časti. Hneď vedľa filtrovania je možnosť Nastavenia.
Cez nastavenia volíte rovnako, ako sme už uviedli v zozname objektov konfiguračnej databázy:
Možnosť nastaviť poradie stĺpcov umožňuje nie len pravé nastavenie výberu a poradia stĺpcov vedľa tabuľkovej editácie, ale aj priamy kontakt myšou s jednoduchým uchopením akéhokoľvek stĺpca a následným presunutím podľa potreby.
Je umožnené využívanie niektorých funkcií na webe bez toho, aby bolo nutné opustiť a ukončiť svoju aktuálnu činnosť v programe. Spomenutú funkciu ponúka napr. Spracovanie správ , otvorenie detailu ponuky. Upozorňujeme, že takéto sprístupnenie webového rozhrania čerpá licenciu priameho prístupu na web.
Tabuľka
F2 – Automaticky sa zapne tabuľková editácia a označená bunka sa dá okamžite editovať
CTRL + ENTER– automaticky sa zapne tabuľková editácia a označená bunka sa dá okamžite editovať
CTRL + S – uloženie a zosynchronizovanie položky so serverom (zatiaľ funguje v rámci tabuľkovej editácie)
CTRL + SHIFT + S – aktuálne otvorený modul sa zosynchronizuje so serverom
ALT + END – Opustenie tabuľkovej editácie
HOME – posunie kurzor do bunky v prvom stĺpci
END – posun ku koncu stĺpcov
Požiadavky
CTRL + T Zmena stavu
CTRL + A Zmena riešiteľa
CTRL + E Ukončenie
V pravej časti horného rohu po kliknutí na Profil – „Panáčika“ následne na nastavenie sa zobrazí okno s možnosťami:
Prehliadač hlásení – okno s prehľadom chybových hlásení, ktoré v prípade kontaktu s podporou môže byť užitočné pre rýchlejšie vyriešenie problému.