Zoznam požiadaviek je dostupný v hlavnom menu pod Požiadavky->Zoznam požiadaviek. Ak sa v menu položka Požiadavky nenachádza, musí používateľ s oprávneniami administrátora zapnúť modul požiadavky v Globálne nastavenia->Požiadavky->Požiadavky, prípadne skontrolovať, či má používateľ pridelené oprávnenia k používaniu tohoto modulu v Používatelia a skupiny->Používatelia.
Hlavička okna zoznamu požiadaviek informuje o počte zobrazených požiadaviek z celkového množstva, ďalej obsahuje ovládacie prvky pre zmenu typu zobrazenia záznamov podľa priority, vytvorenie požiadavky, vyhľadávanie s použitím pokročilého filtra a tlačidlo pre export do XLS.
Nasleduje výpis požiadaviek podľa aktuálne nastaveného filtra.
Pomocou ikony si môžete nastaviť, ktoré stĺpce sa budú v zozname nachádzať a taktiež ich poradie.
Formát všetkých časových údajov v zozname a aj vo vnútri požiadaviek závisí od nastavenia vo vašom profile. V rovnakom formáte budú dátumy a časy v XLS reporte. Zobrazované časy (časová zóna) vo webovom rozhraní závisia od nastavenia vášho počítača. Do XLS reportov a do mailov sa vkladajú časy podľa nstavenia v Globálne nastavenia->Dátum a čas.
Prepínač Prioritné zobrazenie poskytuje prednostný výpis požiadaviek, ktorý Vám ukáže, čo máte urgentne spracovať alebo s čím ste v omeškaní. Prepínač umožňuje zobraziť záznamy dvoma spôsobmi:
=> Normálne zobrazenie – zobrazí zoznam požiadaviek všetkých riešiteľov radený podľa dátumu vytvorenia, od najnovších po najstaršie
=> Prioritné zobrazenie – zobrazí zoznam požiadaviek rozdelený na tieto časti:
-> Moje rozpísané: drafty vytvárané prihláseným riešiteľom
-> Nepriradené – požiadavky, ktoré sú priradené na niektorú zo skupín prihláseného riešiteľa
-> Moje čakajúce na odozvu – požiadavky, ktoré sú priradené na prihláseného riešiteľa a čakajú na odozvu
-> Moje čakajúce na schválenie – požiadavky priradené na riešiteľskú skupinu prihláseného riešiteľa. Tiež môže ísť o požiadavky, kde je uvedený prihlásený riešiteľ a zároveň požiadavky sú v stave Čaká na schválenie.
-> Moje po termíne splnenia – požiadavky priradené na prihláseného riešiteľa, kde sa nečaká na odozvu a zároveň bol prekročený termín splnenia
->Moje – požiadavky priradené na prihláseného riešiteľa, ktoré nečakajú na odozvu a ani nie sú po termíne splnenia
-> Ostatné – ostatné požiadavky, ktoré sa priamo netykajú prihláseného riešiteľa, ale má k ním prístup. Tiež sa tu nachádzajú všetky ukončené požiadavky a požiadavky iných riešiteľov z jeho vlastnej skupiny.
V závislosti od nastavenia Oprávnení môže používateľ vidieť:
Zadanie novej požiadavky je možné niekoľkými spôsobmi, bližšie predstavenými na stránke Vytvorenie novej požiadavky. Priamo zo zoznamu požiadaviek môžu byť dostupné tieto spôsoby:
Fulltextové vyhľadávanie v zozname požiadaviek vyhľadáva podľa stĺpcov ID požiadavky, Názov požiadavky, Zákazník, Prevádzka, Miesto a podľa popisu požiadavky.
Pokiaľ je potrebné vyhľadať požiadavky podľa viacerých kritérií, slúži na to pokročilý vyhľadávací filter, v ktorom je možné určiť podmienky:
-> Ľubovoľný stĺpec
-> Názov požiadavky
-> Stav – predvolene zapnutý filter iba na otvorené požiadavky
->Spoločnosť/Meno
-> Riešiteľ
-> Termín splnenia do
-> Vytvorené
Podľa konfigurácie, ktorú si v CDESKu nastavíte sa vám zobrazia niektoré z ďalších možností na filtrovanie:
|
|
Jednotlivé podmienky je možné rôzne kombinovať a reťaziť, s možnosťou uloženia často využívaných kombinácií podmienok. Viac informácií o efektívnej práci s filtrami v CDESKu sa dočítate v texte Vyhľadávanie a pokročilé filtre.
V ľavom dolnom rohu zoznamu požiadaviek sa nachádza tlačidlo XLS , pomocou ktorého môžete zoznam exportovať vo formáte XLS.
Po kliknutí sa otvorí nové okno, v ktorom vyberiete stĺpce pre export. Ak chcete exportovať všetky stĺpce, nemusíte ich vyberať jednotlivo. Kliknutím na ikonu sa vyberú všetky. Poradie stĺpcov v tomto zozname určuje aj ich poradie v exporte. Ak si prajete mať stĺpce vo východzom poradí, kliknite na ikonu a stĺpce sa zoradia.
Po vybratí stĺpcov vytvorte export pomocou tlačidla Exportovať , ktoré sa nachádza v ľavom dolnom rohu okna. Voľbou možnosti Zrušiť sa vrátite do zoznamu úloh bez vytvorenia exportu.
Formát časových údajov v reporte (ako napríklad dátum vytvorenia požiadavky) závisí od nastavenia Formátu zobrazovania dátumov a Formátu zobrazovania časov vo vašom profile.