Požiadavky vytvorené ktorýmkoľvek zo spôsobov popísaných v článku vytvorenie novej požiadavky, sa zobrazujú v Požiadavky->Zoznam požiadaviek, odkiaľ je možné s nimi ďalej pracovať.
Dvojitým kliknutím v riadku požiadavky, alebo kliknutím na kontextové menu a výberom Editovať sa otvorí okno s podobným formulárom ako pri vytváraní požiadavky, rozšírené o ďalšie možnosti, ktoré z modulu požiadavky robia komplexný nástroj nielen pre helpdesk:
Zásadný význam pre prácu s požiadavkou majú v časti Základné údaje iba polia Riešiteľ a Stav požiadavky, ktoré majú vplyv na splnenie termínov definovaných v SLA.
V prípade, že je požiadavka priradená skupine riešiteľov, nie je možné vo formulári požiadavky editovať akékoľvek pole, okrem riešiteľa. Po priradení požiadavky konkrétnemu riešiteľovi, sa sprístupní možnosť úprav takmer všetkých polí formulára, s výnimkou polí Zákazník, SLA, prípadne termínov požiadavky, v závislosti od nastavenia možnosti zmeny termínov v SLA.
V časti Globálne nastavenia->Požiadavky je možné zapnúť a používať celkom až 23 rôznych stavov požiadavky:
1. prijaté | 2. priradené | 3. overená zodp. osobou | 4. ponuka |
5. čakanie na zákazníka | 6. akceptované zák. a ZO | 7. objednané | 8. štart realizácie |
9. pracuje sa na NR | 10. v riešení | 11. čakanie na 3. stranu | 12. rieši subdodávateľ |
13. činnosti nasadenia | 14. na vyhodnotenie zodp. os. | 15. interné testovanie | 16. testovanie zákazníkom |
17. odložené | 18. zamietnuté | 19. poskytnuté NR | 20. akceptované NR |
21. ukončené | 22. zrealizované | 23. akceptované ukončenie |
Stavy je možné rozdeliť do niekoľkých skupín:
Pri každom z termínov požiadavky sa odpočítava čas do splnenia termínu. Ak je termín splnený zastaví sa odpočítavanie a vyhodnotí sa či bol splnený včas. Pokiaľ áno zobrazí príznak , u prekročeného termínu sa zobrazí .
Každá požiadavka má nastavený termín odozvy a termín splnenia, v závislosti od nastavení môžu byť zobrazené a počítané aj voliteľné termíny*. Odpočítavanie času a vyhodnotenie splnenia jednotlivých termínov sa riadi nasledovne:
*) voliteľné termíny – termín priradenia alebo termín náhradného riešenia sa zobrazujú, ak v Globálne nastavenia->Požiadavky->Požiadavky sú zapnuté voľby Zadávanie termínu priradenia riešiteľa, a/alebo Zadávanie termínu náhradného riešenia, a zároveň je na karte zákazníka v časti SLA zapnutá možnosť Počítanie termínov požiadavky.
Pri zapnutom stave akceptované ukončenie, sa po ukončení požiadavky sprístupnia voľby pre (ne)akceptáciu ukončenia. Pri zapnutých notifikáciách je o možnosti akceptácie ukončenia informovaný aj zákazník e-mailom.
Voľbou možnosti Akceptovať ukončenie sa otvorí okno s možnosťou pridať poznámku k akceptácii, aj možnosťou ohodnotiť riešiteľa. Po akceptácii ukončenia sa stav požiadavky zmení na akceptované ukončenie.
Voľbou možnosti Zamietnuť ukončenie sa tiež otvorí okno pre uvedenie dôvodu zamietnutia v poli Poznámka. Zamietnutím sa požiadavka vráti do stavu v riešení a počítadlo termínu sa opätovne aktivuje.
Diskusia slúži na komunikáciu so zákazníkom a riešiteľmi. Pre tento účel sú k dispozícii dve voľby:
Ďalej nasleduje výpis príspevkov radených od najnovšieho po najstarší. Zaškrtávacie voľby nad zoznamom umožňujú vypnúť príspevky diskusie so zákazníkom alebo poznámky pre riešiteľov
Komu* – možnosť manuálne pridať príjemcov notifikácie o diskusnom príspevku k požiadavke – výberom zo zoznamu, alebo vypísaním e-mailovej adresy, či telefónneho čísla v medzinárodnom formáte (+421…)
Nasleduje zoznam príjemcov notifikácie, farebne odlíšených na:
Všetky kontakty pre príjem notifikácie budú notifikované aj pri všetkých nasledujúcich príspevkoch, dokiaľ nebudú zo zoznamu odobratí kliknutím na × pri kontakte. Kontakty označené zámkom, nie je možné z notifikácií k diskusii odobrať.
Nasleduje pole pre znenie príspevku s možnosťou formátovania textu, a pole pre výber podpisu preddefinovaného v nastaveniach používateľa.
V pravej časti okna je umiestnené pole pre pridávanie súboru, napríklad screenshotu, alebo fotografie. Kliknutím naň sa otvorí dialógové okno pre výber súboru, alebo súbor vyhľadajte v PC a systémom drag&drop ho pretiahnite na uvedené pole.
Príspevok odošlete kliknutím na Odoslať príspevok. Pokiaľ si prajete už rozpísaný príspevok do diskusie so zákazníkom zmeniť na internú poznámku pre riešiteľov, stále je možnosť prepnúť typ diskusného príspevku kliknutím na Zmeniť na poznámku pre riešiteľov v pravej časti okna. Typ príspevku sa zmení bez straty obsahu, len príjemcami notifikácie ostanú iba riešitelia.
Rovnaký formulár ako v prípade príspevku do diskusie so zákazníkom s tým rozdielom, že automaticky pridaní príjemcovia notifikácií sú iba riešitelia. Rovnako je možné rozpísanú poznámku prepnúť na diskusný príspevok so zákazníkom, kliknutím na Zmeniť na príspevok do diskusie so zákazníkom v pravej časti okna. Typ príspevku sa zmení bez straty obsahu.
Odoslaný príspevok sa zobrazí v diskusii k požiadavke, plus príjemcovia notifikácie obdržia e-mailom správu. Notifikácie diskusných príspevkov sú posielané aj v prípade, že je v požiadavke trvalo zablokovaná notifikácia.
Úlohy umožňujú rozdelenie väčšej požiadavky na menšie celky, ktoré môžu byť pridelené iným riešiteľom. Záložka Úlohy je dostupná len ak je zapnutý modul v Globálne nastavenia->Úlohy.
Novú úlohu k požiadavke je možné vytvoriť priamo z požiadavky, kliknutím na + . Otvorí sa okno pre vyplnenie základných údajov ako názov či typ úlohy, riešiteľ, termín od-do a ďalšie polia. Ich význam, ako aj práca s úlohami sú bližšie popísané v článku Úlohy.
Plnenia umožňujú transparentnú evidenciu vykonanej práce pri riešení požiadavky. Záložka Plnenia je dostupná len ak je zapnutý modul v Globálne nastavenia->Plnenia.
Nové plnenie k požiadavke je možné pridať priamo z požiadavky, kliknutím na + . Otvorí sa okno pre vyplnenie polí plnenia. Význam jednotlivých polí, ako aj práca s plneniami sú bližšie popísané v článku Plnenia.
Záložka sa zobrazuje ak je v Globálne nastavenia->Požiadavky->Požiadavky zapnutá možnosť Výber objektov. Nachádza sa tu výpis objektov, ak boli nejaké priradené k požiadavke. Ak je potrebné zoznam objektov meniť, je tak možné urobiť kliknutím na × pre odstránenie objektu z požiadavky, alebo kliknutím na +Pridať položku pre pridanie objektu. Ponúknu sa iba objekty definovaného pre daného zákazníka, podľa vybranej prevádzky a miesta (ak sú uvedené). Viac informácií o pridávaní objektov k požiadavke je popísaných v článku Vytvorenie novej požiadavky.
Zmena objektov nemá vplyv na SLA už zadanej požiadavky a to ani v prípade ak bola SLA nastavená podľa objektu, ktorý bol dodatočne odstránený, či nahradený objektom s odlišnou SLA.
V tejto časti sú zaznamenávané všetky vykonané a uložené zmeny v požiadavke, napríklad:
V pravej hornej časti okna sa nachádzajú ikony pre nastavenie notifikácií k požiadavke:
-> Jednorázovo zablokovaná všetka notifikácia – najbližšia uložená zmena neodošle žiadnu notifikáciu
-> Trvalo zablokovaná všetka notifikácia – nebudú sa odosielať notifikácie o zmenách požiadavky, dokiaľ nebudú opätovne povolené
-> Jednorázovo zablokovaná zákaznícka notifikácia – najbližšia uložená zmena neodošle notifikáciu kontaktom zákazníka
-> Trvalo zablokovaná zákaznícka notifikácia – zákazníckym kontaktom sa nebudú odosielať notifikácie o zmenách požiadavky, dokiaľ nebudú opätovne povolené