Pri schvaľovacom procese je možné vrátiť požiadavku na doplnenie a následne vrátiť na schválenie
Doposiaľ pri schvaľovaní požiadavky bolo možné schvaľovací krok akceptovať alebo zamietnuť. Ak schvaľovací krok bol zamietnutý len z dôvodu, že požiadavku je potrebné doplniť, jediným riešením bolo vytvoriť novú požiadavku, ktorá bude opäť podliehať schvaľovaniu.
Od posledného updatu bude riešenie takéhoto scenára výrazne rýchlejšie a jednoduchšie. Bola totiž dopracovaná možnosť, kedy je schvaľovací krok zamietnutý, ale požiadavku je možné vrátiť na doplnenie. Po uložení zmien je požiadavka automaticky vrátená do schvaľovacieho procesu.
Možnosť opätovného schvaľovania požiadaviek je dostupná iba ak schvaľovacie pravidlo používa sériové schvaľovanie krokov a má povolenú možnosť Opätovné schvaľovanie zamietnutej požiadavky.
Aktuálne čerpané voľno sa sumárne zobrazuje pod ikonou lietadla na hornej lište
Na hornej lište CDESK pribudla ikona žiadostí o voľno. Číselný údaj zobrazený nad ikonou reprezentuje celkový počet používateľov, ktorí práve čerpajú voľno alebo zastupujú iného používateľa. Po kliknutí na ikonu sa tieto údaje zobrazia v zozname rozdelenom na dve časti: Dovolenky a Zastupovanie. Prostredníctvom ikony je taktiež možné rýchlo pristupovať ku kalendáru, k zoznamu nastavených zastupovaní a k zoznamu žiadostí o voľno.
Žiadosti o voľno sa zobrazujú v kalendári
V predošlých verziách CDESK sa v kalendári zobrazovali iba požiadavky, úlohy a plánované práce. S updatom 3.1.11 k týmto modulom pribudli aj žiadosti o voľno. V kalendári sa zobrazuje meno používateľa a typ voľna. Záznam sa zobrazuje podľa termínov Od – Do, ktoré sú nastavené na žiadosti o voľno. Žiadosti o voľno sa zobrazujú iba v druhej verzii Kalendára.
Faktúry spolu s výpismi prác je možné hromadne odosielať mailom
Odosielanie vystavených faktúr mailom bolo doposiaľ možné iba jednotlivo, po otvorení konkrétnej vystavenej faktúry. Preto odosielanie viacerých faktúr mohlo byť zdĺhavé. Verzia 3.1.11 prináša vylepšenie v podobe hromadného odosielania faktúr ale aj výpisov prác.
V zozname vystavených faktúr jednoducho stačí označiť vystavené faktúry a kliknúť na tlačidlo Odoslať emailom. Označené faktúry sa následne roztriedia podľa zákazníkov. Pre každého zo zákazníkov je možné nastaviť, či budú odoslané faktúry, výpisy prác alebo obe.
Zadávanie plnení je možné aj za viacerých riešiteľov
S posledným updatom pribudli vylepšenia aj v module Plnenia. Bola doplnená funkcia, ktorá umožňuje zadať plnenie na viacerých riešiteľov. Vďaka tomu nie je potrebné zadávať plnenia jednotlivo. Táto funkcia je vhodná v prípade, že sa na plnení požiadavky spoločne podieľali viacerí riešitelia, pričom každý riešiteľ odrobil rovnaký čas. Avšak v prípade potreby je možné každému riešiteľovi nastaviť iný čas.
Vylepšená funkcionalita, ale aj vizuál modulu Ponuky
Update 3.1.11 neobišiel ani ponuky. Hneď pri vytváraní novej ponuky si všimnete nové prvky, ale aj vylepšený dizajn niektorých už existujúcich prvkov. Napríklad stav ponuky je možné pohodlne zmeniť pomocou nového plávajúceho tlačidla, ktoré sa zobrazuje na pravej lište detailu ponuky. Keď sú položky na ponuke pripravené na akceptáciu, t.j. ponuka je v stave Na akceptáciu, je možné ju manuálne preposlať na vybrané kontá. Následne mailová notifikácia obsahuje aj prílohy z položiek.
Okrem týchto nových funkcií bol vylepšený dizajn súhrnu položiek a tiež tlačidiel na akceptáciu / verifikáciu položiek na ponuke.
Pribudla nová základná vlastnosť Informácia vo formulári, ktorá sa o formulári zobrazuje ako vložený blok bez uvedenia názvu
V prípade, že vo formulári potrebujete zobraziť doplňujúcu informáciu bez ďalšieho popisu, môžete odteraz na to využiť doplnkovú vlastnosť typu Informácia vo formulári. Táto vlastnosť sa vo formulári vykresľuje ako vložený blok bez uvedenia názvu. Blok obsahuje iba text, ktorý je doň vložený. Pre text je možné nastaviť rôzne jazykové mutácie pre jazyky aktívne v CDESK.
Požiadavky
Stav krokov schvaľovacieho procesu na požiadavke sa zobrazuje aj na vytlačenej požiadavke
Prostredníctvom tlačidla Akcia, ktoré sa zobrazuje v detaile požiadavky, je možné požiadavku vytlačiť. Ak požiadavka podlieha schvaľovaniu, od verzie 3.1.11 sa spolu s detailom požiadavky vytlačí aj stav krokov daného schvaľovacieho procesu.
Zmodernizovaný vizuál diskusií v požiadavke vo webportále
Pri vstupe do záložky Diskusia si hneď všimnete vylepšený vizuál. Okolo avatarov v zozname diskusných príspevkov sa už nezobrazujú zelené alebo modré krúžky, signalizujúce či ide o diskusiu so zákazníkom alebo internú diskusiu. Farebné odlíšenie sa zobrazuje iba priamo pri danom príspevku. Zobrazovanie farebných krúžkov okolo avatarov bolo odstránené aj v mailových notifikáciách k diskusným príspevkom.
Nová funkcionalita umožňujúca zobraziť záznamy plnení a zmeny stavov medzi diskusnými príspevkami na záložke Diskusia
Zmodernizovaný vizuál diskusií vo webportále nie je jediným vylepšením v module Diskusia, ktorý prišiel s verziou 3.1.11. Odteraz je možné nastaviť, aby sa medzi diskusnými príspevkami zobrazovali zmeny stavov požiadavky a záznamy z plnení. To, aby sa tieto udalosti zobrazovali medzi diskusnými príspevkami je možné vypnúť / zapnúť priamo na záložke Diskusia.
Termíny na požiadavke je možné zadávať do minulosti (oprávnení používatelia)
V praxi môže nastať situácia, kedy niektorý z termínov na požiadavke je potrebné zadať do minulosti. Preto s posledným updatom bola dopracovaná funkcia, aby pre každý termín zvlášť bolo možné zapnúť zadávanie do minulosti. Túto možnosť je možné zapnúť v globálnych nastaveniach.
V poliach Kto žiada a Pre koho žiada na predpise pravidelnej požiadavky je možné nastaviť aj voľný text
Pri manuálnom zadávaní požiadavky, alebo pri zadávaní požiadavky cez katalóg požiadaviek, je možné v poliach Kto žiada a Pre koho žiada nastaviť voľný text. S posledným updatom bolo dopracované, aby voľný text do týchto polí bolo možné nastaviť aj na predpise pravidelnej požiadavky.
Nová možnosť editovať doplnkové vlastnosti na požiadavke aj po jej ukončení
Po ukončení požiadavky už editácia polí v jej detaile nie je možná a sú prístupné už len ako read-only. V praxi ale môže nastať situácia, kedy je potrebné na ukončenej požiadavke editovať doplnkové vlastnosti. Preto v globálnych nastaveniach pribudla možnosť zapnúť editáciu doplnkových vlastností aj na ukončenej požiadavke.
V histórii požiadaviek sa zapisuje kto a kedy potvrdil, že nie je potrebné odpovedať na diskusiu
Pri odosielaní diskusného príspevku je možné označiť, že nie je potrebné odpovedať na diskusiu. Od poslednej verzie CDESK sa v histórii požiadavky zapisuje kto a kedy zvolil toto označenie.
Spoločnosti
V XLS exporte spoločností sa zobrazuje všeobecný mail aj keď je prebratý z naviazaného kontaktu
V predošlých verziách CDESK sa v XLS exporte spoločností nezobrazoval všeobecný mail, ktorý bol prebratý z naviazaného kontaktu. Táto funkcionalita bola dopracovaná vo verzii 3.1.11.
Fakturácia
Dátum zdaniteľného plnenia a dátum splatnosti faktúry sa určuje podľa nastavení v účtovnej jednotke
Na základe účtovnej jednotky sa určuje dátum zdaniteľného plnenia a dátum splatnosti faktúry. Ak je na účtovnej jednotke nastavená možnosť Východzia podľa nastavenia zákazníka, tak tieto dátumy sa určia na základe nastavení spoločnosti odberateľa. Účtovná jednotka je dodávateľ služby, materiálu poskytovaných cez CDESK. Viac účtovných jednotiek rieši problém ak cez viac firiem fakturujete dodané služby a materiál, pričom používate jedno CDESK prostredie.
Na vystavenej faktúre je možné zmeniť väzbu na prijatú objednávku
Na vystavenej objednávke je možné nastaviť väzbu na prijatú objednávku. S posledným updatom bola doplnená možnosť zrušiť väzbu na prijatú objednávku, vďaka čomu je možné naviazať inú objednávku.
Poznámka: Doriešenie odpočítania z predplatenej dopravy bude v niektorom z najbližších updatov verzie 11.
Dokumenty
Bola vylepšená tlačová zostava vystavenej objednávky
Update 3.1.11 priniesol množstvo dizajnových vylepšení v mnohých moduloch. Vylepšená bola aj tlačová zostava vystavenej objednávky, ktorá je teraz prehľadnejšia.
V registri dokumentov bolo doplnené vyhľadávanie podľa stĺpcov Odosielateľ, Adresát, Kód projektu a Projekt
Vo fulltextovom vyhľadávaní modulu Register dokumentov, je odteraz možné vyhľadávať aj podľa stĺpcov Odosielateľ, Adresát, Kód projektu a Projekt.
Plnenia
Plnenia je možné editovať aj po fakturácii
V predošlých verziách CDESK sa fakturačné plnenie zneprístupnilo na editáciu potom, čo bolo odfakturované. Teraz bolo dopracované oprávnenie umožňujúce editáciu plnení po fakturácii. Toto oprávnenie je predvolene zapnuté pre administrátorov.
Spracovanie správ
Ak prijatý mail do CDESK prekročí povolenú veľkosť, nebude spracovaný a sa informuje odosielateľ
V module Spracovanie správ existuje obmedzenie pre veľkosť mailu, kedy bude správa ešte spracovaná. Ak táto veľkosť bude prekročená, od verzie 3.1.11 odosielateľ obdrží informačný mail o tom, že maximálna veľkosť mailu bola prekročená a odoslaná správa nebude spracovaná.
Ponuky
Bol upravený spôsob výberu skladovej položky na ponuku
S updatom 3.1.11 bol upravený aj spôsob výberu skladovej položky na ponuku. Pri výbere skladovej položky sa teraz zobrazí modálne okno umožňujúce vyhľadávanie a filtrovanie medzi skladovými položkami. Po výbere skladovej položky sa na riadku ponuky predvyplní názov, jednotka, jednotková cena vez DPH a DPH.
Konfiguračná databáza (CMDB)
Boli pridané nové Hlavné skupiny – Nákladové stredisko a Oblasť
S novou verziou do CDESK prišli aj nové kategórie Hlavných skupín. Ide o Nákladové stredisko a Oblasť. V Hlavnej skupine Nákladové stredisko sa eviduje používateľ, ktorý je zodpovedný za nákladové stredisko a na Oblasti sa eviduje zodpovedný za oblasť. Títo používatelia môžu následne vystupovať ako schvaľovatelia na naviazanej požiadavke.
Existujúce prepojenia na konfiguračnej položke sa zobrazujú aj pri jej tlači
Pod tlačidlom Akcia na konfiguračnej položke CI sa nachádza možnosť umožňujúca vytlačiť danú položku. S posledným updatom bolo doplnené, že pri tlači sa zobrazujú aj prepojenia na konfiguračnej položke.
Žiadosti o voľno
Ak používateľ má prečerpaný limit na náhradné voľno, nebude môcť o tento typ voľna požiadať
Na šablóne pre náhradné voľno nie je možné nastaviť počet dní a ani povolené prečerpanie. Nárok na náhradné voľno sa nastavuje zvlášť pre každého používateľa v detaile používateľa. Preto s posledným updatom bolo doplnené, že ak používateľ nemá nárok na náhradné voľno, tak ani nebude môcť požiadať o tento typ voľna.
Pre časové jednotky žiadostí o voľno boli doplnené hodnoty 30 minút a 15 minút
V šablónach žiadostí o voľno je odteraz možné nastaviť časové jednotky 30 a 15 minút.
Na každej šablóne žiadosti o voľno je možné zvlášť nastaviť časovú jednotku
V globálnych nastaveniach žiadostí o voľno sa nastavuje časová jednotka, ktorá určuje časovú jednotku pre všetky šablóny žiadostí o voľno. S posledným updatom ale bola doplnená možnosť nastaviť časovú jednotku pre každú šablónu zvlášť. Globálne nastavená časová jednotka sa používa ako predvolená.
Schvaľovanie
Schvaľovacie kroky boli doplnené o nové roly schvaľovateľov – Zodpovedný za oblasť, Zodpovedný za nákladové stredisko, Nadriadení zodpovedného za nákladové stredisko
Na schvaľovacom kroku je možné vybrať nové roly schvaľovateľov. Ide o Zodpovedný za oblasť, Zodpovedný za nákladové stredisko, Nadriadení zodpovedného za nákladové stredisko. Tieto roly sú priradené na konfiguračnej položke, ktorá je naviazaná na požiadavku.
Všeobecné funkcie
Pri nastavovaní farieb ikon a dlaždíc je možné si namiešať vlastnú farbu, dosiaľ bolo možné vybrať len z preddefinovanej palety
V mnohých CDESK moduloch je možné nastavovať farby k rôznym položkám. Napríklad je možné farebne odlíšiť dlaždice katalógu požiadaviek. Doposiaľ ale pri nastavovaní farieb sa vyberalo iba z palety preddefinovaných farieb. Teraz je možné túto paletu rozšíriť aj o vlastné farby. V prípadoch, kedy sa okrem farby pozadia nastavuje aj ikona, je teraz možné nastaviť aj farbu ikony.