Verzia 3.1.2 prináša novú funkciu šablón v príspevkoch na požiadavkách, obsahuje zlepšenie importu položiek v konfiguračnej databáze, zavádza typy zákaziek a mnoho ďalších užitočných funkcií či vylepšení.
Typy zákaziek
Od verzie 3.1.2 je možné zákazky kategorizovať podľa typov. Ide o podobné nastavenie ako sa už používa v module požiadavky. Umožňuje rozdeliť zákazky do viacerých typov, na základe ktorých sa záznamy jednoduchšie filtrujú.
Typy zákaziek sa zapínajú v globálnych nastaveniach. Okrem možnosti, ktoré CDESK predvolene obsahuje, administrátor môže definovať nové typy podľa potrieb spoločnosti.
Pole Typ zákazky sa zobrazuje v zozname zákaziek aj požiadaviek, taktiež je možné podľa neho filtrovať a zahrnúť ho do XLS exportu.
Nové šablóny diskusných príspevkov
V prípade, že riešitelia používajú v diskusiách, alebo na záložke Ext-mail podobné odpovede, po novom update môžu začať využívať šablóny príspevkov. Správca prostredia môže v globálnych nastaveniach definovať znenie príspevku v šablóne. V šablóne je možné určiť dostupnosť pre diskusiu so zákazníkom, internú diskusiu a pre Ext-mail. Pri písaní nového príspevku je následne možné vybrať šablónu, podľa ktorej sa má text príspevku predvyplniť.
Sprístupňovanie požiadavky v závislosti od viditeľnosti zákazky
V praxi je potrebné, aby pracovníci s prístupom k zákazkám mali možnosť vidieť všetky požiadavky, ktoré sú k týmto zákazkám priradené. Doposiaľ bolo riešením povolenie oprávnenia Prístup k cudzím záznamom, čím sa sprístupnili všetky požiadavky viditeľných zákazníkov bez ohľadu na priradenú zákazku.
Zakázaním oprávnenia Zobrazovať cudzie záznamy priradené neprístupným zákazkám je možné obmedziť prístup k cudzím záznamom požiadaviek iba na tie, ktoré sú priradené k viditeľným zákazkám a k požiadavkám bez priradenej zákazky. Účinok tohto oprávnenia sa prejaví len ak používateľ nemá prístup ku všetkým zákazkám, a zároveň má prístup k cudzím záznamom požiadaviek.
V prípade, že je toto oprávnenie povolené, používateľ uvidí všetky cudzie záznamy viditeľných spoločnosti, ako doposiaľ.
Nespracované správy je možné manuálne zaradiť do spracovania podľa pravidla
Správu, ktorá nebola spracovaná automaticky podľa pravidla z dôvodu jeho absencie alebo neúplnej konfigurácie, je možné po vytvorení alebo úprave tohto pravidla opätovne odoslať na automatické spracovanie. Slúži na to voľba Zaradiť znovu na spracovanie v kontextovom menu správy.
Prílohu je možné pridať pre celú ponuku
Doposiaľ bolo možné v ponuke pridávať prílohy iba pre jednotlivé položky. S verziou 3.1.2 bolo vo formulári plnení pridané nové pole, v ktorom je možné pridávať prílohy pre celú ponuku. Prílohy pridané v tomto poli sa zobrazujú aj v mailových notifikáciách.
Vylepšený import do konfiguračnej databázy (CMDB)
Verzia 3.1.2 priniesla vylepšenia v import CI objektov v Konfiguračnej databáze. Pri doterajšom spôsobe importu bolo možné importovať maximálne 300 záznamov. Tento spôsob importu ostáva zachovaný, zároveň však pribudla funkcia Importovať na pozadí, ktorá:
- Neobmedzuje počet naraz importovaných záznamov.
- Umožňuje používateľovi prácu s CDESK aj počas importu.
- Informuje o stave importu, v prípade neimportovaných položiek z dôvodu chybných hodnôt umožňuje úpravu týchto hodnôt priamo v CDESKu, alebo stiahnutie celého zoznamu neimportovaných položiek pre dopracovanie.
Nové polia pre objekty v konfiguračnej databáze (CMDB)
Pre konfiguračné objekty boli pridané nové polia Administratívny riešiteľ a Technický riešiteľ. Polia sa zapínajú osobitne pre každú Hlavnú skupinu v konfiguračnej databáze. Ak sú zapnuté, poskytujú výber riešiteľských skupín a riešiteľov. Navyše pre objekty prislúchajúce pod Hlavnú skupinu Katalóg prevádzkových služieb bolo pridané pole Vlastník služby.
Pre polia Administratívny riešiteľ a Technický riešiteľ boli vytvorené aj osobitné stĺpce v zozname konfiguračných objektov. Podľa týchto stĺpcov je možné filtrovať v zozname a boli pridané aj do exportu a importu záznamov.
Možnosť zoskupovať tlačidlá s uloženým filtrom
Verzia 3.1.2 vylepšuje aj možnosti filtrácie. Tlačidlá s uloženými filtrami je teraz možné jednoduchým Drag & Drop presúvaním zoskupovať do skupín. Kliknutím na skupinu sa zobrazí výber všetkých filtrov, ktoré skupina obsahuje. Výberom konkrétneho filtru sa už daný filter aktivuje v zozname.
Poznámka k zákazníkovi zobrazená vo formulári požiadavky
Vo formulári spoločnosti je možné vpísať poznámku, ktorá slúži na lepšiu identifikáciu. Prvé znaky poznámky sa tiež zobrazujú ako nápoveda pod ikonou i priamo vo formulári požiadavky.
Po kliknutí na ikonu sa zobrazí celá poznámka v modálnom okne.
Zmeny v rozšírenom filtri spoločností
V zozname spoločností pribudli nové podmienky filtrovania – Platnosť členstva, Právna forma, Zmenené, Vytvorené, Vytvoril a Zmenil. Platnosť členstva, Zmenené a Vytvorené sa filtrujú podľa časových podmienok, napríklad dnes, včera, posledný týždeň… Pre podmienku Právna forma sa ponúka výber dostupných právnych foriem. V prípade podmienok Vytvoril a Zmenil sa ponúka výber dostupných používateľov.
Ukončenie zákazky napriek neodfakturovaným plneniam
Uviesť zákazku do stavu Ukončené bolo doposiaľ možné iba ak všetky naviazané fakturačné plnenia boli odfakturované. V novom update bolo toto obmedzenie odstránenie. Používateľ ale pri ukončovaní takejto zákazky bude upozornený, že obsahuje neodfakturované plnenia.
Nové možnosti filtrácie v zozname zákaziek
V pokročilom filtri, ktorý sa používa v zozname zákaziek boli pridané nové podmienky filtrovania. Podľa vzoru zoznamu požiadaviek, už aj v zozname zákaziek je možné filtrovať podľa typu, kategórie a skupiny spoločnosti.
Filtrácia zoznamu požiadaviek podľa riešiteľských skupín
Teraz bola v jednoduchom a aj pokročilom filtri pridaná nová podmienka – Moje riešiteľské skupiny, ktorá umožňuje naraz vyfiltrovať všetky požiadavky, ktorých je riešiteľ členom. Nemusí si tak manuálne vyberať všetky požadované skupiny.
V pokročilom filtri je podmienku možné vybrať v možnosti Na riešenie/žiadané a v jednoduchom filtri pod podmienkou Riešiteľ.
Zobrazenie príloh z plnení priamo v požiadavkách
Doposiaľ ak používateľ pridal v plnení prílohu a dané plnenie bolo naviazané na požiadavku, tak prílohu bolo možné zobraziť až po otvorení plnenia. V novej verzii CDESKu sme túto cestu skrátili a príloha pridaná na plnení sa priamo zobrazí medzi prílohami naviazanej požiadavky. Rieši sa tým tiež problém, kedy používateľ nemal prístup k plneniam a potreboval vidieť jedine prílohy plnení, ako výsledky práce.
Kód zákazky zobrazený v zozname požiadaviek
Do zoznamu požiadaviek bol doplnený nový stĺpec – Kód zákazky. Doteraz bolo možné filtrovať iba podľa čísla a názvu zákazky. Pri výbere podmienky Kód zákazky sa ponúkajú komparátori: je, nie je, obsahuje, je vyplnené a nie je vyplnené. Tento stĺpec je tiež možné zahrnúť do XLS exportu.
Testovanie zákazníkom zaznamenané v histórii požiadavky
Požiadavka v stave Testovanie zákazníkom ponúka na výber tri tlačidlá na vyhodnotenie testu: Test úspešný, Test neúspešný a Test zrušený. Avšak ak zákazník vybral niektorú z týchto možnosti, zvolená hodnota sa nezaznamenala do histórie. To bolo pridané v update 3.1.2. Do histórie sa tiež zaznamená znenie poznámky, ktorú zákazník vloží k výsledku testovania.
Sprístupnenie dlaždíc v katalógu požiadaviek podľa kategórie spoločností
Sprístupnenie dlaždíc katalógu požiadaviek závisí od nastavení šablóny požiadavky, ktorá je k danej dlaždici priradená. Šablónu bolo doposiaľ možné priraďovať výberom konkrétnej spoločnosti, alebo na základe typu spoločnosti. S novou verziou bolo toto priraďovanie rozšírené aj o kategóriu spoločností. To znamená, že dlaždica katalógu požiadaviek, ku ktorej je daná šablóna priradená, bude prístupná pre všetky spoločnosti vybranej kategórie.
Rozdelenie oprávnení pre dátumové polia na požiadavke
Prístup k poliam Termín odozvy, Termín priradenia, Termín náhradného riešenia a Termín splnenia vo formulári požiadavky, bol doposiaľ riadený jediným oprávnením – Dátumové polia. Po novom update je možné nastavovať oprávnenia zvlášť pre každé z týchto polí.
Obmedzenie výberu zákaziek na požiadavke podľa zvolenej oblasti služby
Zákazník obvykle nemá informácie o tom, ktorá zákazka má byť na požiadavku priradená. Obvykle pole s výberom zákazky nemá ani prístupné. Avšak vie, akej oblasti služby sa jeho problém dotýka. Preto bola zavedená nová funkcionalita. K zákazke je možné priradiť oblasti služby. Toto priradenie bolo doteraz používané na obmedzenie výberu oblastí služieb v závislosti od výberu zákazky. V poslednom update bolo zavedené obmedzovanie aj z druhého smeru. Ak zákazník vyberie oblasť služby, obmedzí sa tým výber zákazky. Následne už riešiteľ nastaví zákazku, ktorá sa hodí najlepšie k vybranej oblasti. Ak je k zvolenej oblasti priradená iba jedna zákazka, automaticky sa vyplní tá.
Názov požiadavky podľa šablóny požiadavky – presun nastavenia do šablóny požiadavky
Vo formulári šablóny požiadavky pribudol prepínač, ktorým sa zapína, aby sa názov šablóny použil ako názov novej požiadavky. Toto nastavenie sa predtým nachádzalo v globálnych nastaveniach. Dôsledkom toho nebolo možné túto voľbu zapnúť pre konkrétnu šablónu, ale iba globálne pre všetky.
Automatické ukladanie pri zmene viditeľnosti požiadavky
Pri zmene požiadavky z obyčajnej na internú, alebo naopak, sa zmeny automaticky uložia do draftu. Taktiež vyskočí hlásenie o tom, že vykonaná zmena vyžaduje pribežné uloženie a znovunačítanie záznamu.
Detail o SLA zobrazený pri výbere priority v požiadavke
Vo formulári požiadavky sa pri poli priorita nachádza ikona umožňujúca zobraziť detaily o používanej SLA. Po kliknutí na ikonu sa zobrazí modálne okno obsahujúce nasledovné informácie:
- Názov použitej SLA
- Použitie pracovnej doby pri výpočte termínov z vybranej SLA
- Výpis používaných termínov v požiadavke a ich hodnoty.
Zobrazovanie detailu o SLA priamo vo formulári požiadavky je možné zapnúť / vypnúť v globálnych nastaveniach.
Informácia o pôvode internej diskusii v pracovnom príkaze
Do pracovných príkazov sa automaticky prenášajú príspevky internej diskusie z naviazanej požiadavky a naopak. Ak sa príspevok prenesie z pracovného príkazu do požiadavky, v nadpise sa zobrazuje údaj o pôvodnom pracovnom príkaze. V poslednom update bola pridaná funkcia, kedy sa takáto informácia zobrazuje aj v pracovnom príkaze, keď je diskusia prenesená z požiadavky.
Pridávanie nových skladových kariet priamo vo výdajke pridanej cez formulár plnení
Pri vytváraní nového plnenia je možné pridať fiktívnu výdajku. Po výbere tejto možnosti sa najskôr zobrazí formulár s výberom skladových kariet. V tomto formulári s novým updatom pribudlo tlačidlo na vytváranie nových skladových kariet.
Filtrovanie zoznamu plnení podľa dopravy a miesta
S verziou 3.1.2 bol pokročilý filter v zozname plnení doplnený o podmienky Doprava a Miesto plnenia. V oboch podmienkach sa používajú komparátory je vyplnené / nie je vyplnené. V podmienke Miesto plnenia sa navyše používajú komparátory je / nie je, obsahuje / je vyplnené / nie je vyplnené. Pri voľbe možností je / nie je sa ponúka výber všetkých aktívnych CI prislúchajúcich do hlavnej kategórie Miesta.
Nové pole Väzba na miesto vo formulári plnenia
Vo formulári plnení, či už fakturačných alebo interných, bolo pridané nové pole Väzba na miesto. Pole ponúka na výber miesta, ktoré je v konfiguračnej databáze evidované pod zákazníkom vyplnením na plnení.
Vlastnosti poľa je možné konfigurovať v globálnych nastaveniach. Môže byť vypnuté, nepovinné, alebo povinné.
Tvorba požiadavky cez spracovanie správ – nové tlačidlá pre blokovanie notifikácií a pre pridanie príjemcov
Ak používateľ vytváral požiadavku zo správy na spracovanie, tak v predošlých verziách CDESKu sa vo formulári požiadavky nezobrazovali tlačidlá na blokovanie notifikácií a ani na pridávanie nových príjemcov. Táto funkcionalita bola dopracovaná v novej verzii CDESK 3.1.2.
Drag&Drop zoraďovanie mailových schránok používaných v module Spracovanie správ
V globálnych nastaveniach spracovania správ pribudla možnosť preusporiadať riadky s mailovými schránkami. Zmena poradia schránok prebieha jednoduchým spôsobom Drag&Drop. Pri preusporiadaní adries v globálnych nastaveniach sa zmení aj poradie adries zobrazených v moduloch Spracovanie správ a Pravidlá spracovania. Vyriešil sa tým problém, kedy dôležitejšia adresa bola evidovaná neskôr a tým pádom sa v zoznamoch zobrazovala nižšie.
Všetci používatelia budú mať prístup k .eml súboru, z ktorého bola požiadavka vytvorená
Ak je požiadavka vytvorená zo správ na spracovanie, v päte požiadavky sa zobrazuje riadok s odkazom na originálnu správu a s možnosťou stiahnutia .eml súboru. Tieto dve položky sa doposiaľ zobrazovali iba používateľom s oprávnením na prístup do modulu Spracovanie správ.
Po novom update je odkaz na stiahnutie .eml súboru dostupný pre všetkých používateľov. Zobrazenie odkazu s pôvodnou správou teraz závisí od oprávnení na prístup k modulu Spracovanie správ. Ak používateľ nemá oprávnenia k tomuto modulu, zobrazí sa len znenie predmetu mailu bez možnosti prístupu k pôvodnej správy.
Zobrazenie interného návrhu na verifikáciu v plnení
Ak sa na ponuke vyplní pole Interný návrh na verifikáciu, tak sa tento údaj bude zobrazovať ako Verifikovaná doba plnenia pod Celková doba plnenia pri písaní plnenia na úlohu, ktorá vznikla na základe realizácie ponuky.
Ak je na ponuke vyplnený interný návrh a následne sa prostredníctvom funkcie Realizovať ponuku z nej vytvorí úloha, tak tento interný návrh sa zobrazuje iba na plnení s väzbou na takúto úlohu.
Keď sa cez realizáciu ponuky vytvorí aspoň jedna úloha, tak v zozname položiek na ponuke sa zobrazí nový stĺpec Úloha. Po kliknutí na názov úlohy sa zobrazí modálne okno s formulárom danej úlohy.
V zozname plnení tiež pribudol nový stĺpec Počet úloh, v ktorom sa zobrazuje číselný údaj o počte úloh na danej ponuke.
Kontrola unikátneho názvu v rámci CI Type
V CI Type je možné zapnúť voľbu Unikátny názov, ktorá má zabezpečiť, aby nebolo možné vytvoriť objekty s rovnakými názvami v rámci daného CI Type. V poslednom update bolo dopracované, že ak je táto funkcia zapnutá, unikátnosť názvu sa kontroluje aj pri importe. Kontrola unikátneho názvu bola pridaná aj pri automatickom vyskladaní názvu z doplnkových vlastností.
Nový typ základnej vlastnosti – desatinné číslo s dvoma desatinnými miestami
S verziou 3.1.2 v boli základné vlastnosti rozšírené o novú vlastnosť – desatinné číslo s dvoma desatinnými číslami. Vlastnosť bola pridaná z dôvodu, že takýto formát čísel sa používa na zápis peňažných súm.
Zobrazenie popisu vlastností ako nápovedy
Pre vlastnosť a základnú vlastnosť bolo vytvorené nové pole Popis. Text vložený do tohto poľa sa zobrazuje ako nápoveda keď je vlastnosť / základná vlastnosť použitá vo formulári. Pole Popis sa používa aj vo vlastných číselníkoch, avšak táto funkcionalita bola zapracovaná už skôr.
JIRA konektor – Obrázkové prílohy z požiadavky sa prenášajú do naviazanej JIRA úlohy
Ak popis požiadavky obsahuje obrázky a z tejto požiadavky sa vytvorí JIRA úloha, tak v predošlých verziách CDESKu sa tieto obrázky neprenášali. Táto funkcionalita bola pridaná až s posledným updatom. Aby ste mohli z požiadaviek vytvárať JIRA úlohy, je potrebné si zapnúť JIRA konektor, ktorý je bližšie popísaný v osobitnom článku.
Prepojenie viacerých CDESKov – diskusné príspevky medzi požiadavkami sa prenášajú aj po ukončení jednej z dvojice požiadaviek
Pri prepojení požiadaviek z viacerých CDESKov sa doteraz prenášali diskusné príspevky len ak boli obe z dvojice požiadaviek otvorené, t.j. žiadna z nich nebola ukončená. Teraz bola dopracovaná funkcionalita, kedy sa diskusný príspevok prenesie do druhej požiadavky, aj napriek tomu, že už bola ukončená. Zároveň funguje logika ako pri bežných požiadavkách, kedy aj je daná funkcia aktivovaná, tak požiadavka bude po prijatí príspevku automaticky prepnutá do stavu V riešení.
Prepojenie viacerých CDESKov – zvýraznenie oboch požiadaviek pri ukončení jednej z nich
V prípade, že je jedna z dvojice prepojených požiadaviek ukončená, v zoznamoch požiadaviek oboch prostredí sa táto požiadavka zvýrazní šedou farbou. Vďaka tejto signalizácií sa predíde zbytočnej komunikácii, kedy používateľ z jedného prostredia musel zisťovať, či požiadavka z druhého prostredia je ukončená.
Zároveň boli v pokročilom filtri do podmienky Externé CDESK požiadavky pridané nové možnosti je otvorená a je ukončená.
Po úspešnom prihlásení sa vynuluje počítanie predošlých neúspešných pokusov o prihlásenie
Používateľ sa môže pri zadávaní hesla pomýliť päť krát a pri ďalšom neúspešnom prihlásení dôjde k zablokovaniu účtu. Počítanie neúspešných prihlásení sa teraz obnoví po správnom zadaní prihlasovacích údajov.