Povinnosť vyplniť doplnkovú vlastnosť v závislosti od stavu požiadavky
Doposiaľ bolo možné pre doplnkovú vlastnosť nastaviť, aby jej vyplnenie bolo vždy povinné alebo nepovinné. V praxi, predovšetkým pri používaní požiadaviek, môže ale nastať situácia, kedy je žiadúce, aby vyplnenie doplnkovej vlastnosti bolo povinné iba pre určitý stav. Napríklad pri ukončení požiadavky.
Preto sme s posledným updatom pre doplnkové vlastnosti v požiadavkách pridali možnosť nastavenia povinnosti v závislosti od stavu záznamu. Povinnosť jednej doplnkovej vlastnosti sa môže viazať na viacero stavov. Toto nastavenie je možné uskutočniť globálne v globálnych nastaveniach pre všetky požiadavky, alebo v šablóne požiadavky. V takom prípade sa povinnosť bude týkať iba požiadaviek vytvorených z danej šablóny.
Viacúrovňové číselníky – ku každej položke číselníka je možné pridať ďalšie úrovne položiek
Okrem možnosti nastavenia povinnosti v závislosti od stavu, v doplnkových vlastnostiach pribudli aj takzvané viacúčelové číselníky. V predošlých verziách CDESKu vlastné číselníky obsahovali položky, ktoré sa už ďalej nerozvíjali. Je možné nastaviť, aby sa niektorá z vlastností zobrazila až po vyplnení položky v rámci číselníka, avšak nejde už o položku priamo v číselníku. Táto možnosť je súčasťou posledného updatu 3.1.5.
Pre každú položku v číselníku je možné definovať až 5 úrovní podpoložiek. Pri vypĺňaní formulára sa podpoložky zobrazia až po výbere položky, ku ktorej sa dané podpoložky viažu. To platí pre všetky úrovne podpoložiek.
Vylepšenie zobrazenia čerpania paušálu pri fakturácii
S updatom 3.1.5 sme zlepšili zobrazenie čerpania paušálu počas prípravy faktúry a na vystavených faktúrach. V náhľade faktúry je zrozumiteľnejšie zobrazená informácia o prečerpaní paušálu. V sumárnom náhľade, v prípade prečerpania paušálu, sa v samostatnom riadku nachádza sumarizácia hodín a ceny prečerpania. Rozpis plnení zaradený do paušálu a do prečerpania nájdete po rozkliknutí riadku s paušálom.
Evidencia identity, sledovanie zmien v údajoch o používateľovi
V praxi môže nastať situácia, kedy sa napríklad zmení pracovná pozícia používateľa a je potrebné zachytiť na akej pracovnej pozícii používateľ vykonával zmeny nad danou požiadavkou. Preto sme zaviedli novú funkciu evidencie identity. Ak nie je táto funkcia zapnutá, aj v starých požiadavkách sa pri používateľovi zobrazujú aktuálne údaje o používateľovi a nie tie, ktoré platili v čase vykonávania zmien nad požiadavkou.
Všade, kde sa načítava meno používateľa na základe jeho ID sa zobrazuje aj jeho ikona. Po kliknutí na túto ikonu sa zobrazí detail používateľa, kde je zaznamenaný kontaktný mail, pracovná pozícia, umiestnenie v organizačnej štruktúre a nadriadení používatelia. Pokiaľ došlo k zmene v niektorých z týchto parametrov, vrátane mena používateľa (užitočné pri zmene mena po uzavretí manželského zväzku), ikona bude farebne odlíšená a modálnom okne sa zobrazí aj informácia o danej zmene.
Funkcionalita zobrazovania detailu používateľa pomocou ikony je dostupná len ak je v globálnych nastaveniach používateľa zapnutá subindentita používateľa.
Vo formulári spoločnosti pribudlo pole na pridávanie príloh
Vo formulári spoločnosti pribudla nová sekcia Ostatné, kde sa nachádza pole na pridávanie príloh. Ide o štandardné pole na pridávanie príloh, aké sa používa aj v iných formulároch.
V zozname kontaktov už môžete vyhľadávať podľa typov a kategórie spoločnosti
V zozname kontaktov boli pridané stĺpce Typ spoločnosti a Kategória spoločnosti. V stĺpcoch sa zobrazujú typy a kategórie spoločností, ku ktorým sú kontakty priradené. Tieto parametre boli pridané do filtra a taktiež je možné ich zahrnúť do exportu.
Nové pole vo formulári – Kód požiadavky. Slúži na lepšiu identifikáciu požiadavky
S updatom 3.1.5 sme pre požiadavky umožnili zapnúť nové štandardizované políčko Kód požiadavky, kde je možné zapísať referenciu na inú agendu. Kód požiadavky sa zadáva priamo vo formulári požiadavky a taktiež je možné ho preddefinovať pre šablónu požiadavky. Po zadaní sa kód zobrazuje v rámci názvu požiadavky ako jeho predpona a v zozname má vyčlenený vlastný stĺpec.
Do pokročilého filtra bola pridaná podmienka pre filtrovanie na základe kódu požiadavky. Taktiež je možné ho zahrnúť do exportu zoznamu požiadaviek.
Prístup ku kódu požiadaviek je riadený samostatnými oprávneniami a taktiež je možné ho zapnúť / vypnúť v globálnych nastaveniach.
Ako pomocného riešiteľa je možné nastaviť celú riešiteľskú skupinu
V poli pomocný riešiteľ bolo možné nastaviť riešiteľskú skupinu iba pri definovaní šablóny požiadavky. S updatom 3.1.5 sme pridali funkciu, že riešiteľskú skupinu bude možné nastaviť ako pomocného riešiteľa aj pri štandardnom zadávaní požiadavky.
V ext-maily sa pri adrese zobrazuje o aký typ konta ide
V Ext-maily sa pri adrese zobrazuje o aký typ konta ide, vďaka čomu sa zvýši prehľadnosť pri výbere konta. Značky sa nachádzajú pred menom. Pre nasledovné typ kont sa zobrazujú nasledovné značky:
- Riešiteľ – W
- Operátor – O+W
- Administrátor – A
- Zákazník – C
V oprávneniach pre požiadavky pribudla nová sekcia Operácie nad požiadavkami
V oprávneniach pre požiadavky pribudla nová sekcia Operácie nad požiadavkami. Umožňuje nastavenie oprávnení pre znovuotvorenie požiadavky, ukončenie požiadavky a akceptáciu ukončenia požiadavky.
V zozname požiadaviek je možné filtrovať podľa zmeškaného termínu priradenia
V pokročilom filtri v zozname požiadaviek pribudla možnosť filtrovať podľa termínu priradenia riešiteľa. Po výbere tejto podmienky vo filtri sa zobrazia tieto možnosti:
- Zmeškaný – umožňuje zobraziť požiadavky, ktoré majú zmeškaný termín priradenia riešiteľa
- V termíne – umožňuje zobraziť požiadavky, pri ktorých zaznamenaný dátum priradenia riešiteľa menší ako dátum nastavený v požiadavke.
Pokiaľ diskusný príspevok vznikol prostredníctvom spracovania správ, príspevok obsahuje odkaz na zobrazenie celej mailovej komunikácie
V prípade, že diskusný príspevok vznikol prostredníctvom spracovania správ a v maily, z ktorého príspevok vznikol bola pred tým vedená ďalšia komunikácia, diskusný príspevok obsahuje odkaz na zobrazenie celej mailovej komunikácie.
Doplnené oprávnenie na editáciu poľa Zákazky vo formulári požiadavky
V predošlých verziách CDESKu pre pole Zákazky na požiadavkách bolo možné nastaviť oprávnenie iba na prístup. S posledným updatom bolo pridané oprávnenie na editáciu tohto poľa.
Možnosť vyhľadávania v centrálnom číselníku oblastí služieb
Centrálny číselník oblastí služieb môže obsahovať veľké množstvo položiek a doposiaľ jediným spôsobom ako požadovanú položku vyhľadať bolo pomocou klávesovej skratky Ctrl+F. Preto sme s posledným updatom v centrálnom číselníku doplnili pole na vyhľadávanie.
Účtovné položky na zákazke je možné kopírovať
V niektorých prípadoch je potrebné na zákazke vytvoriť dve totožné, alebo veľmi podobné účtovné položky. Preto sme pridali funkciu umožňujúcu kopírovať účtovnú položku. Možnosť Kopírovať sa nachádza v hamburger menu účtovnej položky. V prípade, že sa kopíruje paušál obsahujúci hodinové sadzby, skopírujú sa aj tie.
Nové stĺpce v zozname požiadaviek a plnení s informáciami o zákazkách
V zozname požiadaviek a plnení pribudli stĺpce Názov zákazky, Kód zákazky a Typ zákazky. Tie boli pridané aj ako podmienky do pokročilého filtra a taktiež je možné ich zahrnúť do exportov.
Pod modul Dokumenty boli presunuté faktúry a objednávky, ktoré sa doposiaľ nachádzali pod modulom Zákazky
Prijaté faktúry a bločky spolu s Evidenciou objednávok sa doposiaľ nachádzali pod modulom Zákazky. Z dôvodu zlepšenia prehľadnosti sme ich s posledným updatom presunuli pod modul Dokumenty.
Nové oprávnenie pre nastavenie prístupu k modulu Dokumenty
Vo verzii 3.1.3 bol pridaný nový modul Dokumenty, ktorý zjednocuje obchodné dokumenty. V tejto verzii sme do stromu oprávnení pre tento modul pridali novú sekciu na riadenie prístupu priamo k modulu alebo položkám pod ním.
Používateľ môže na plnení nastaviť účtovnú položku aj keď nemá prístup k zákazkám, v ktorých sú účtovné položky zadefinované
Vo verzii 3.1.5 bola zrušená kontrola oprávnení pri načítavaní účtovných položiek zo zákaziek v plneniach. Táto zmena bola zavedená z dôvodu, aby účtovnú položku na plneniach mohol vypĺňať aj používateľ bez prístupu k zákazkám, v ktorých sú účtovné položky zadefinované. Predíde sa tak scenáru, kedy by používateľ bez prístupu k zákazkám nemohol vytvoriť plnenie na prostredí kde je povinný výber účtovanej položky na plnení.
Funkciu, ktorá pri preposlanej správe nastaví ako zadávateľa pôvodného odosielateľa správy, je možné vypnúť
Keď riešiteľ preposlal do CDESKu správu od zákazníka, tak pri spracovaní tohto emailu do požiadavky sa ako zadávateľ automaticky prednastavoval odosielateľ (zákazník) emailu riešiteľom. Toto sa ukázalo, že nebolo vždy žiadúce. S posledným updatom sme pridali funkciu, že ako zadávateľ sa prednastaví práve riešiteľ. Túto funkciu je možné vypnúť zvlášť pre každú CDESK adresu v globálnych nastaveniach spracovania správ.
Farebné zvýraznenia v tlačidle Akcia
Pri manuálnom spracovaní správ je možné zvoliť niekoľko možností, ktoré sa nachádzajú pod tlačidlom Akcia. Aby sa zvýšila presnosť, niektorým možnostiam sme zmenili farbu pozadia, tak aby farba čo najlepšie vystihovala danú akciu.
K položkám vo vlastných číselníkoch je možné pridať preklady
K jednotlivým položkám vo vlastnom číselníku je odteraz možné nastaviť preklady, vďaka čomu sa položky číselníka budú zobrazovať v jazyku, aký sa aktuálne v prostredí CDESK používa. Preklady je možné pridať pre jazyky, ktoré sú v CDESK prostredí aktívne.
Do reportu požiadaviek pribudla filtrácia podľa termínu priradenia riešiteľa
Do reportu požiadaviek pribudla filtrácia požiadaviek podľa termínu priradenia riešiteľa. Pri filtrácii je možné vybrať nasledujúce podmienky:
- Len zmeškané – požiadavky, na ktorých je zaznamenaný dátum priradenia riešiteľa väčší ako je nastavené v SLA
- Len v termíne – požiadavky, na ktorých je zaznamenaný dátum priradenia riešiteľa menší ako je nastavené v SLA
Vylepšenia v AD / LDAP konektore
S verziou 3.1.5 pribudli nové funkcie v Active Directory / LDAP konektore.
Synchronizácia používateľov do CDESK skupín bola doposiaľ možná iba na základe členstva v skupine v Active Directory. Teraz sme doplnili možnosť synchronizácie na základe hodnoty atribútu. Synchronizácia na základe zaradenia do skupín v AD ostáva naďalej zachovaná.
Taktiež pribudla možnosť synchronizácie pracovnej pozície podľa atribútu v AD.
Synchronizácia AD s CDESKom automaticky prebiehala o 7:00 UTC a používateľ nemal možnosť nastaviť iný čas synchronizácie. Preto sme v základných nastaveniach konektora pridali pole, kde je možné manuálne nastaviť vlastný čas synchronizácie.
Viac o AD / LDAP konektore sa dočítate v samostatnom manuáli.
Prílohy pridané na ponuky z dodávateľského prostredia sa prenášajú do ponúk v zákazníckom prostredí
Vďaka prepojeniu CDESKov sa môžu prenášať požiadavky medzi zákazníckym a dodávateľským CDESK prostredím. S požiadavkami sa taktiež prenášajú ponuky naviazané na požiadavky. S posledným updatom sme dopracovali, aby sa s ponukami prenášali aj ich prílohy.
Taktiež bola dopracovaná funkcia kontroly prenášaných merných jednotiek, ktoré sa používajú na položkách v ponuke. Teraz sa prenášajú len tie jednotky, ktoré sú v oboch CDESKoch totožné. V prípade, že na prostredí kde sa ponuka prenáša nebude dostupná jednotka používaná na ponuke, tak na prenesenej ponuke sa nenastaví žiadna jednotka.
Premenovanie tlačidla Uložiť
V prípade, že sa vytvára nový záznam, namiesto tlačidla Uložiť sa bude zobrazovať Vytvoriť. Tlačidlo Uložiť sa bude zobrazovať v prípade editácie už existujúceho záznamu.