História verzií
Skrátený prehľad zmien a vylepšení CDESKu
CDESK 3.0.189 – aktuálna verzia
20.5.2021
- Úvodný prehľad
- Nastavenie povolených widgetov podľa typu používateľského konta.
- Adresár
- Vo formulári spoločnosti možnosť vybrať východziu adresu pre odosielateľa CDESK notifikácií.
- Požiadavky
- Priamo v menu sa zobrazuje informácia o počte požiadaviek čakajúcich na odozvu a zmeškaných požiadaviek.
- Pri tlači požiadavky sú do záznamu zahrnuté aj všetky vyplnené / schválené doplnkové vlastnosti pripojené na danú požiadavku.
- Vyhľadávanie v zozname požiadaviek podľa tagov požiadaviek.
- Pri duplikácii požiadavky sa medzi duplikátom a duplikovanou požiadavkou vytvorí väzba Kopíruje / Je kópia z. Informácia o tejto väzbe sa nachádza v záložke Súvisiace požiadavky.
- Nové roly pre príjem notifikácií z požiadaviek. Ide o roly: Kontakt na zákazníka zo zákazky a Zodpovedný riešiteľ zo zákazky.
- Sumárny report otvorených požiadaviek riešiteľskej skupiny.
- Ponuky
- Po verifikácií všetkých riadkov ponuky sa zobrazí dialógové okno informujúce o vykonaných zmenách.
- Nové tlačidlo na zobrazenie sumáru ponuky priamo v zozname ponúk.
- Odoslanie notifikácie sa zaznamenáva na záložke História.
- Žiadosti o voľno
- Nová konfigurácia notifikácií pre modul Žiadosti o voľno.
- Používatelia a skupiny
- Individuálne nastavenie pre viditeľnosť, priradenosť a voliteľnosť pri spoločnosti zdedenej z nadriadenej skupiny.
- Schvaľovanie
- Pridaná informácia o prílohe vo formulári o schvaľovacom procese na požiadavku a pracovný príkaz.
- Prepojenie s Active Directory
- Možnosť určenia viacerých OU (vetiev Organizational unit) pre načítanie používateľov z Active Directory.
- Prihlasovanie cez Azure Active Directory
- Nahradenie Azure AD za Azure email používateľa.
- Zlepšenia v ovládaní CDESKu
- Možnosť prejsť na daný záznam kliknutím na toast notifikáciu.
- Posilnené ovládanie cez klávesnicu pri vytváraní rozšíreného filtra.
- Navigácia pomocou šípok na klávesnici v dátumovom polí v rozšírenom filtri.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.189 >
CDESK 3.0.187
11.4.2021
- Outlook Plugin
- Vytváranie požiadaviek, úloh a diskusných príspevkov priamo z mailu v aplikácii MS Outlook.
- Prihlasovanie cez Azure Active Directory
- Prepojenie kont v CDESKu s kontami v Azure Active Directory a využitie pre prihlasovanie.
- Požiadavky
- Priamy prístup k počítaču cez Easyclick požiadavku.
- Generovanie novej pravidelnej požiadavky v intervale počítanom od termínu uzavretia predošlej požiadavky
- Plnenia
- Zosúladenie výberu riešiteľa podľa ponúkaných riešiteľov v požiadavke.
- Hlásenie o zadávaní plnenia do minulosti sa zobrazí len ak je prekročený nastavený čas.
- Nástenka
- Pri nastavení skupiny ako príjemcu príspevku sa vo formulári medzi príjemcami zobrazia všetci členovia vybranej skupiny.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.187 >
CDESK 3.0.186
25.2.2021
- Požiadavky
- Automatické zaradenie mailovej konverzácie do diskusie bez identifikátora k požiadavke
- Posielanie SMS notifikácií pre všetkých členov riešiteľskej skupiny pri vytvorení požiadavky
- Do poľa Kto žiada je možné vložiť voľný text
- Pracovné príkazy
- SLA notifikácie k termínom priradenia a splnenia pracovných príkazov
- Konfiguračná databáza CMDB
- Kontrola unikátnej hodnoty doplnkovej vlastnosti
- Plánovaná práca
- Pridanie nových polí Informácia pre zákazníka a Interný popis
- Žiadosti o voľno
- Nový modul slúžiaci na evidovanie a schvaľovanie žiadostí o voľno
- Používatelia a skupiny
- Možnosť nastavovať voliteľných riešiteľov / riešiteľské skupiny pre iných riešiteľov / riešiteľské skupiny podľa kategórie a typu spoločnosti
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.186 >
CDESK 3.0.185
11.1.2020
- Všeobecné funkcie
- Kontrola kvality hesla.
- Zabezpečenia v prípade neplatných pokusov o prihlásenie.
- Možnosť nastaviť dvojfaktorovú autentifikáciu.
- Požiadavky
- Možnosť vypnutia Termínu odozvy.
- Farebné odlíšenie diskusných príspevkov v závislosti od toho, či ide o diskusiu so zákazníkom alebo internú diskusiu.
- V zozname požiadaviek sa pri názve požiadavky zobrazuje text o tom, či požiadavka obsahuje ponuky. Farba textu sa mení podľa aktuálneho stavu ponuky.
- Export zoznam požiadaviek do DOCX súboru.
- Plnenia
- V plnení odoslanom cez mail sa zobrazuje obrázok podpisu.
- Konfiguračná databáza CMDB
- Pridané nové stĺpce do zoznamu výpadkov služieb. Stĺpce je možné zahrnúť aj do exportu.
- Reporty
- Do reportov na kontrolu rozpočtu je možné manuálne pridávať položky bez ponuky.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.185 >
CDESK 3.0.184
17.11.2020
- Zákazky a Fakturácia
- Možnosť meniť poradie prác a paušálov priradených na zákazke. Zmena poradia sa zohľadňuje aj pri vystavovaní faktúry.
- Požiadavky
- Nový stĺpec v zozname požiadaviek, v ktorom sa zaznamenáva naposledy zmenený údaj na požiadavke. Túto informáciu možno zahrnúť aj do exportu, alebo použiť pri pokročilom filtrovaní.
- Predvypĺňanie prihláseného operátora v poli Riešiteľ, ak nie je definované iným kritériom.
- V šablónach požiadaviek pribudlo nastavenie Viditeľnosť. Umožňuje zvoliť, či požiadavka vytvorená zo šablóny bude prístupná ako Interná alebo Obyčajná.
- Možnosť zobraziť doplnkové vlastnosti v zozname požiadaviek.
- Notifikácie k požiadavkám
- Zasielanie mailových notifikácií podľa typu požiadavky.
- Pracovné príkazy
- Nová záložka Poznámka pre riešiteľa (interná diskusia). Riešiteľom pracovného príkazu umožňuje viesť diskusiu, ktorá nie je prístupná pre zákazníka.
- Plnenia
- Pridávanie a editácia účtovnej položky priamo z plnenia.
- Doplnený nový stĺpec Celkový čas plnenia. Zaznamenáva súčet doby plnenia a ostatného času.
- Používatelia a skupiny
- Možnosť zadať alternatívne prihlasovacie meno. Tiež bolo pridané nastavenie, aby sa ako alternatívne prihlasovacie meno použil kontaktný email.
- Možnosť nahrať fotku s ručne písaným podpisom, ktorý sa bude zobrazovať vo faktúrach a reportoch generovaných CDESKom.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.184 >
CDESK 3.0.183
17.9.2020
- Fakturácia
- Skladová výdajka sa bude fakturovať spoločne s plnením. Tiež je možné povoliť, aby sa výdajka fakturovala aj keď má nastavenú nulovú cenu.
- Pridanie QR kódu na faktúru, ktorý slúži na platbu.
- Zákazky
- Možnosť archivovať účtovné položky. Archivovanú položku nie je možné fakturovať a ani vyberať v plneniach. Neodfaktúrované plnenia v archivovanej účt. položke sa pri ďalšej fakturácii zobrazia.
- Plnenia
- V zozname plnení sa zobrazuje aj typ a oblasť služby naviazanej požiadavky.
- Kalendár
- Zadanie šablón sviatkov, ktoré sa použijú aj v SLA a SLO.
- Znalostná báza
- Nový modul v CDESKu na evidenciu a zdieľanie poznatkov medzi určenými osobami.
- Plánovaná práca
- Pri ukladaní nového záznamu je možné založiť do oznamov informáciu o plánovanej práci.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.183 >
CDESK 3.0.182
21.7.2020
- Fakturácia
- Pridaná možnosť vkladania vlastných príloh k faktúram.
- Požiadavky
- Úprava kritérií pre zaradenie požiadaviek do skupiny Moje čakajúce na odozvu pri prioritnom zobrazení.
- Pri zaznamenávaní poslednej zmeny na požiadavke sa teraz počíta aj pridávanie diskusií. Tento dátum sa zobrazuje aj v zozname požiadaviek pod stĺpcom Zmenené.
- Do pokročilého filtra pre filtrovanie záznamov podľa riešiteľskej skupiny bola pridaná funkcia „obsahuje.“ Tá sprístupni pole pre zadanie voľného textu.
- Plnenia
- Ak má plnenie ako účtovnú položku hodinovú sadzbu, ktorá je priradená k paušálu, v zozname plnení sa v stĺpci Účtovná položka bude okrem názvu účtovnej položky zobrazovať aj paušál, ku ktorému je položka priradená. To platí aj o zoznamoch plnení na zákazkách, požiadavkách a aj úlohách.
- Spracovanie správ
- Do pravidla na spracovanie správy ako novej alebo internej požiadavky bolo zaradené pole pre výber zákazky na zvoleného zákazníka.
- Notifikácie k ponukám
- Nová funkcia aby zákaznícky kontakt dostával kópie ponúk na zákazníka, ktorý je jemu priradený. Funkciu možno vypnúť / zapnúť v Globálnych nastaveniach.
- Konfiguračná databáza CMDB
- Automatická tvorba miesta pri zadávaní novej spoločnosti.
- Možnosť hromadne editovať doplnkové vlastnosti nad objektami v konfiguračnej databáze.
- Plánovaná práca
- V Globálnych nastaveniach pribudlo nastavenie, či výber šablóny notifikácie bude na zázname plánovanej práce povinný alebo nepovinný.
- Všeobecné funkcie
- Zavedenie avatarov (piktogramy ku kontám) v CDESKu. Možnosť vybrať si z preddefinovaných avatarov, alebo nahrať vlastnú fotku. Používa sa najmä v notifikáciách k diskusiám.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.182 >
CDESK 3.0.181
22.6.2020
- Zákazky
- XLS report prílohy k faktúre z náhľadu fakturácie.
- Editácia vystavenej faktúry, vrátane položiek na faktúre.
- Požiadavky
- Možnosť nastaviť, aby sa pole Želaný termín zobrazovalo iba pre vybrané typy požiadaviek.
- Náhľad diskusie požiadavky sa zákazníkovi zobrazuje podľa nastavení jeho e-mailovej notifikácie, ktorá je odlišná od operátorskej notifikácie.
- Nastavenie pre posunutia Termínu splnenia, ak ukončená požiadavka bola uvedená do riešenia po pridaní diskusného príspevku.
- Notifikácie k požiadavkám
- V rámci zákazníckych notifikácií pribudla nová premenná, ktorá zobrazí celú históriu diskusie na požiadavke, aj s úvodným zadaním (zatiaľ v čistom texte).
- Plnenia
- Možnosť vytvoriť fakturačné plnenie z viacerých interných plnení priamo na požiadavke.
- Pre interné plnenia je možné zapnúť pole Ostatný čas.
- Úlohy
- Možnosť filtrovať položky v zozname podľa toho, či úloha obsahuje / neobsahuje miesto.
- Ponuky
- Do formulára ponúk pribudla záložka História, ktorá informuje o založení a vykonaných zmenách nad záznamom.
- Pre jednotlivé položky na ponuky je možné v Globálnych nastaveniach definovať vlastné jednotky a aj poradie, v akom sa budú ponúkať. Jednotlivé jednotky sa tiež dajú vypínať, aby sa v položkách na ponukách nemohli vyberať.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.181 >
CDESK 3.0.179
11.5.2020
- Adresár
- Záložka História bola rozdelená na dve časti:
- Spoločnosť – obsahuje všetky zmeny na zázname o spoločnosti
- Požiadavky – obsahuje zoznam požiadaviek, ktoré boli vytvorené na danú spoločnosť.
- Požiadavky
- Nové tlačidlo na rýchle ukončenie požiadavky.
- V profile používateľa CDESKu je možné nastaviť meno odosielateľa pre diskusiu so zákazníkom.
- Prílohy z diskusie so zákazníkom sa môžu zobrazovať vo formulári požiadavky medzi ostatnými prílohami. Túto funkciu je možné vypnúť / zapnúť v Globálnych nastaveniach.
- Pri vytváraní požiadavky, ak spoločnosť (zákazník) má v CDESKu evidovanú práve jednu zákazku, táto zákazka sa prednastaví do požiadavky. Zákazka musí byť v inom stave než zamietnutá, ukončená. Túto funkciu je možné vypnúť / zapnúť v Globálnych nastaveniach.
- Plnenia
- Nové tlačidlo pre vkladanie názvu a popisu požiadavky alebo pracovného príkazu do plnení.
- Ponuky
- Zákazník nemôže odvolať akceptáciu položky na ponuke.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.179 >
CDESK 3.0.177
31.3.2020
- Zákazky a fakturácia
- Zlepšená fakturácia – plnenia je možné vyfakturovať priamo v CDESKu.
- Doplnená fakturácia paušálov s predplatenými hodinami.
- Pridaná voľba manuálnej fakturácie paušálu.
- Nový export k náhľadu faktúry, plnení faktúry a sumáru podľa požiadaviek.
- Nová možnosť výberu na akých typoch plnení sa má účtovná položka ponúkať : všetky / nereklamačné / reklamačné. Funkcia je dostupná ak sú v globálnych nastaveniach zapnuté reklamačné plnenia.
- Požiadavky
- V stave Testovanie zákazníkom pribudli tlačidlá pre vyhodnotenie testovania.
- Pri hodnotení testovania požiadavky zákazníkom je možné vložiť poznámku k testovaniu.
- Zmena stavu požiadavky do stavu Objednané po akceptácii, alebo čiastočnej akceptácii ponuky na požiadavke. Ak je ponuka zamietnutá, požiadavka sa prepne do stavu Priradené.
- Zmena stavu požiadavky do stavu Ponuka po zaslaní ponuky zákazníkovi na akceptáciu.
- V module Šablóny požiadaviek bolo doplnené tlačidlo pre export do XLS.
- V stave požiadavky Čakanie na 3. stranu je povinné zadávať časy od – do, ak je pre tento stav zapnutý výber dodávateľa.
- Možnosť vytvoriť novú požiadavku z kontextového menu prílohy na požiadavke.
- Nastavenie aby sa VIP Servis uplatnil iba pri vybraných typoch požiadaviek a oblastí služieb.
- Možnosť z požiadavky založiť plánovanú prácu, ktorá sa následne zobrazuje v kalendári všetkým oprávneným používateľom, nie len zodpovedným riešiteľom.
- Na záložke Súvisiace požiadavky pribudla možnosť pridania požiadavky prostredníctvom katalógu požiadaviek.
- V notifikáciách k požiadavkám možno nastaviť ako príjemcu aj rolu Priradený operátor.
- Na požiadavke možno zobraziť detail priradenej spoločnosti.
- Pre požiadavky a pracovné príkazy – nové Servisné interaktívne formuláre
- Z pripojeného CI objektu na požiadavke a pracovného príkazu je možné generovať interaktívne servisné protokoly. Slúžia na záznam servisných prác vo vami žiadanej forme (vypĺňanie predpísaných políčok, zaškrtávanie určitých možností a podobne).
- Interaktívne servisné protokoly je možné exportovať vo formáte PDF alebo archivovať k danej servisnej požiadavke / pracovnému príkazu v CDESKu.
- Veľmi dobre fungujú responzívne aj na mobilných telefónoch/tabletoch.
- Pracovné príkazy
- V stave pracovného príkazu Čakanie na dodávateľa je povinné zadávať časy od – do, ak je pre tento stav zapnutý výber dodávateľa.
- Plnenia
- Na požiadavke v záložke Plnenia sa zobrazuje sumár akceptovaných hodín, odpracovaných (ak sú zapnute interné plnenia) a fakturovaných hodín z ponuky na požiadavke.
- Nová možnosť vytvárať fakturačné plnenia z interných plnení zo zoznamov na záložkách modulov, ku ktorým sú interné plnenia priradené.
- Nové filtrovanie podľa toho, či fakturačné plnenia má / nemá väzbu na interné plnenie.
- Nové filtrovanie plnenia podľa stavu požiadavky a fakturačného dátumu na požiadavke.
- Nová možnosť voľby, ktoré plnenia sa automaticky budú zahŕňať do fakturácie.
- Podľa stavu požiadavky sú na výber tieto možnosti:
- všetky
- z ukončených požiadaviek
- z ukončených akceptovaných požiadaviek
- z požiadaviek ukončených bez akceptácie
- Podľa dátumu sú na výber tieto možnosti:
- dátum vytvorenie plnenia
- fakturačný dátum v požiadavke
- Nová funkcia automatického vytvárania reklamačného plnenia pre vybraný typ požiadavky.
- Nová možnosť ponúkať pre reklamačné plnenia odlišné účtovné položky.
- Pridaná možnosť povinnej voľby účtovnej položky.
- Pri účtovnej položke typu paušál sa zohľadňuje dátum plnenia voči dátumu platnosti paušálu.
- Spracovanie správ
- V pravidle pre spracovanie správ už možno definovať tagy pre požiadavku vytvorenú z tohto pravidla.
- Kalendár
- V novom kalendári pribudla funkcia automatického vytvárania úloh pri Drag&Drop požiadaviek v kalendári.
- Pribudlo zobrazenie plánovanej prace, ktorá sa zobrazuje všetkým oprávneným používateľom, nielen zodpovedným riešiteľom.
- Ponuky
- Doplnené zobrazovanie sumárov pre množstvá z položiek na ponuke rozlíšených podľa jednotiek.
- Reporty
- Nový report – Kontrola rozpočtu požiadaviek.
- Doplnený report – Záznamy o dostupnosti služieb za vybrané obdobie.
- Nový report – Štatistika zadaných a akceptovaných ukončených požiadaviek (vrátane ukončených bez akceptácie).
- Konfiguračná databáza CMDB
- Predvolený filter a rozloženie stĺpcov v zozname CI je už zvlášť pre riešiteľov a zvlášť pre ostatných používateľov.
- Hromadná editácia konfiguračných objektov – pribudla možnosť editácie doplnkových vlastností.
- Všeobecné funkcie
- Ak používate nepodporovaný webový prehliadač, po prihlásení na to budete upozornení.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.177 >
CDESK 3.0.175
28.2.2020
- Zákazky
- Možnosť pridávať neúčtovanú prácu ako účtovnú položku. K tejto položke sa nenastavuje cena, slúži len na evidenciu.
- Požiadavky
- Nová funkcia Váha požiadavky.
- Filtrovanie v zozname požiadaviek podľa váhy požiadavky.
- Hromadná editácia požiadaviek priamo v zozname.
- V zozname požiadaviek ostáva zapamätaný naposledy zadaný filter a aj vyhľadávanie.
- Notifikácie k požiadavkám
- Možnosť vytvoriť vlastnú šablónu k mailovým notifikáciám z diskusných príspevkov.
- Pracovné príkazy
- Nový filter Na riešenie. Filter ponúka tieto možnosti:
- Moje na riešenie
- Na riešenie tímom
- Notifikácie k pracovným príkazom
- Možnosť nastaviť, aby notifikácie ohľadom pracovných príkazov dostávali aj používatelia vyplnení v poliach Kto žiada a Pre koho žiada.
- Plnenia
- Nastavenia podmienok pre fakturáciu plnení.
- Nové nastavenie zjednodušeného zadávania časov..
- V zozname plnení na požiadavke pribudli sumarizačné súčty hodín z interných plnení, fakturačných plnení a hodín, ktoré boli akceptované zákazníkom z ponúk
- Úlohy
- Možnosť filtrovať záznamy podľa poľa Pomocný riešiteľ.
- Ponuky
- Nastavenie spôsobu akceptácie
- 1 úrovňová akceptácia
- 2 úrovňová akceptácia
- Zavedenie stavov ponúk
- V príprave
- Na verifikáciu
- Na schválenie
- Čiastočne schválená a zamietnutá
- Schválená
- Zamietnutá
- Vybavená
- Zrušená
- Vytváranie požiadaviek a úloh z ponuky.
- Možnosť kopírovať ponuky na iných zákazníkov.
- Notifikácie o vytvorení novej ponuky a zmenách na ponuke.
- Pri zmene riešiteľa sa na ponuke zobrazí číselník s výberom správy pre nového riešiteľa. Funkcia je voliteľná.
- Možnosť exportovať ponuku do PDF.
- Konfiguračná databáza CMDB
- Pri reporte nad zmenou CI sa zohľadňuje viditeľnosť záznamov podľa viditeľnosti zákazníka.
- Možnosť definovať predvolený filter a zoznam stĺpcov pre CI List. Nastavuje sa zvlášť pre administrátor / operátor / riešiteľ a ostatné kontá. Nastavuje sa v Globálne nastavenia -> CMDB, sekcia Východzie nastavenia zoznamu CI.
- In-app notifikácie (zvonček vpravo hore)
- Obsahujú aj správu pre nového riešiteľa z požiadavky.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.175 >
CDESK 3.0.172
27.1.2020
- Adresár
- Doplnené nové vlastnosti pre zákaznícke konto : Kontakt pre upomienky a Kontakt pre odosielanie faktúr
- Požiadavky
- Možnosť prepájania súvisiacich požiadaviek
- Určenie priority podľa urgencie a dopadu. Urgenciu a dopad je možné definovať pre každý typ požiadavky zvlášť
- Možnosť filtrovať záznamy v zozname požiadaviek podľa toho či obsahujú / neobsahujú úlohu
- Posielanie notifikácií k hodnoteniu požiadavky
- Nastavenie, či pri prepnutí požiadavky do stavu Čaká na 3. stranu sa na požiadavke dá vybrať dodávateľ
- Automatické prepnutie zo stavu Priradené do stavu V riešení po pridaní diskusného príspevku so zákazníkom alebo pridaní plnenia
- Automatické prepnutie zo stavu Čakanie na zákazníka do stavu V riešení po pridaní diskusného príspevku od zákazníka
- Predikcia pravidelných požiadaviek do budúcnosti
- Pri zapnutej funkcii Obmedziť výber riešiteľa podľa riešiteľskej skupiny sa v poli riešiteľ ponúka voľba Moje riešiteľské skupiny
- Pripojenie e-mailovej adresy ku kontu pri filtrovaní v zozname požiadaviek – pri filtrovaní podľa používateľov sa zobrazia aj tie požiadavky, na ktorých nie je uvedené meno daného používateľa ale pochádzajú z modulu Spracovanie správ
- Pripomínanie termínov k požiadavkám a pracovným príkazom pred / po termíne v nastavených intervaloch
- Úprava filtrov v zozname požiadaviek pri zapnutej funkcii Obmedziť výber riešiteľa podľa riešiteľskej skupiny
- Sprístupní sa možnosť filtrovať podľa riešiteľskej skupiny
- Pri filtrovaní podľa riešiteľa sa zobrazujú iba používatelia registrovaný ako riešiteľ alebo operátor
- Úpravy v nastaveniach notifikácii pri zapnutej funkcii Obmedziť výber riešiteľa podľa riešiteľskej skupiny
- Diskusia k požiadavkám
- Možnosť zobrazenia náhľadu mailovej notifikácie k diskusii pred jej odoslaním
- Šablóny požiadaviek
- Pri zapnutej funkcii Obmedziť výber riešiteľa podľa riešiteľskej skupiny v reporte, ktorý sa nachádza v šablónach požiadaviek pribudli stĺpce :
- Riešiteľská skupina pre Zákaznícke konto Easyclick
- Riešiteľská skupina pre Operátorov
- Požiadavky a pracovné príkazy
- Oprávnenie pre sprístupnenie / skrytie internej poznámky používateľom, ktorí nie sú riešiteľmi záznamu
- Pracovné príkazy
- Možnosť počítania času otvorenia pracovného príkazu
- Plnenia
- Interné plnenia už nemajú povinnú väzbu na fakturačné plnenia – môžu byť zadané na nezávisle od fakturačných, čím sa zjednodušujú zápisy pre práce, ktoré sa nemajú účtovať
- Spracovanie správ
- Príloha z prijatého mailu sa presunie aj do vytvoreného záznamu, napr. do požiadavky
- Konfiguračná databáza CMDB
- Zmena farby v zozname konfiguračných objektov podľa dátumového poľa
- Nová funkcia Obmedzené filtrovanie nad zoznamom CI. Umožňuje vypnúť vyhľadávanie podľa hlavnej skupiny a typu
- Nová funkcia Vyhľadávania v cudzích záznamoch. Používateľovi je možné sprístupniť objekty, ktoré patria iným používateľom na základe vyhľadania a následnej presnej zhody určitej vlastnosti, napríklad sériového čísla.
- V rozšírenom filtri sa v zozname stĺpcov ponúkajú iba tie vlastnosti, ktoré prináležia vybranému CI typu
- Reporty
- Možnosť nastaviť oprávnenia pre reporty nad Konfiguračnou databázou CMDB
- Do reportov nastavení zo šablón požiadaviek je možné pridať stĺpce
- Riešiteľská skupina pre Zákaznícke konto v Easyclick
- Riešiteľská skupina pre operátorov
- Možnosť je dostupná iba pri zapnutí funkcie Obmedziť výber riešiteľa podľa riešiteľskej skupiny
- Používatelia a skupiny
- VIP servis – možnosť klasifikovať používateľa ako VIP používateľa, ktorý môže mať vyššiu prioritu pri riešení požiadaviek
- Všeobecné funkcie
- Nové menu – nový vzhľad a ovládanie menu zapnuteľné v Beta funkciách. Možnosť voľby obľúbených položiek. Tie si nastavuje každý používateľ vlastné
- Voľba formátu dátumu a času v profile operátora. Podpora medzinárodného formátu dátumu a času
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.172 >
CDESK 3.0.167
4.11.2019
- Požiadavky
- Voľba jednotne nastaviť riešiteľa v oblasti služby pre zákaznícke konto/Easyclick a Operátor/Riešiteľ
- Možnosť tlačiť požiadavku v rozsahu základných informácií
- Zmena poradia stavov pri nastavovaní stavu v požiadavke
- Zmenené prioritné zobrazenie požiadaviek a pracovných príkazov v zozname
- Obrázok vložený do popisu požiadavky sa pridá aj ako príloha v požiadavke
- Notifikácie k požiadavkám
- Mailovú notifikáciu o vytvorení novej požiadavky zo správy na spracovanie dostanú všetci príjemcovia uvedení v poliach Komu a aj Kópia. Tieto adresy budú tiež automaticky vkladané medzi príjemcov diskusných príspevkov
- Notifikácie k pracovným príkazom
- Nové rozhranie pre nastavenie notifikácii. Príjemcov môžete určovať podľa vlastných potrieb
- Plnenia
- Nová funkcia automatického predvypĺňania miesta v plnení v prípade že plnenie má väzbu na úlohu/požiadavku s vyplneným miestom
- Konfiguračná databáza CMDB
- Voliteľné pomenovanie položiek v menu pod modulom CMDB
- CI List (zoznam konfiguračných položiek) bol rozšírený o tieto stĺpce :
- Vytvorené – dátum a čas vytvorenia CI
- Vytvoril – používateľ, ktorý CI vytvoril
- Zmenené – dátum a čas poslednej zmeny na CI
- Zmenil – používateľ, ktorý CI naposledy zmenil
- Voliteľné vlastnosti
- Nová základná vlastnosť – textové pole s formátovaním
- Notifikácie k plánovanej práci
- Pridaná notifikácia o plánovanej práci vo zvolených termínoch, vrátane zákazníckej notifikácie
- Reporting
- Reporting o zmene hodnôt CI objektov za zvolené obdobie
- Notifikácie
- Možnosť nastaviť mailovú doménu odosielateľa pri resete hesla a notifikácií pre zastupovanie a schvaľovanie. Pri všetkých troch možnostiach je tiež možné nastaviť meno odosielateľa
- Notifikácie zo zastupovania
- In-app notifikácie
- Možnosť naraz vyčistiť všetky notifikácie
- Všeobecné funkcie
- Prístup k položkám v zozname cez jednoklik na názov. Funkcia sa nachádza v moduloch : Adresár, Zákazky, Požiadavky, Úlohy, Cenníky, Konfiguračná databáza CMDB, DMS, Používatelia a skupiny. Postupne bude doplnená na ďalšie miesta.
- Licencie
- Nastavenie licencie do používateľského konta. Ide o prvý krok k nasadzovaniu licenčnej politiky. V budúcnosti budete vyzvaní, aby ste všetkým vašim používateľom nastavili licenciu.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.167 >
CDESK 3.0.166
7.10.2019
- Scoreboard
- Nový modul v CDESKu. Umožňuje zobraziť ucelený prehľad počtu záznamov požiadaviek a pracovných príkazov podľa preferencií vašej spoločnosti
- Adresár
- Do importu spoločností pribudla voľba inej ako Globálnej SLA
- Nástenka
- Možnosť hromadného mazania príspevkov
- Požiadavky a pracovné príkazy
- Pri vytváraní bežných požiadaviek a súčasne požiadaviek z katalógu možnosť určiť, ktorý typ záznamov môže používateľ vytvárať
- Doplnená možnosť výberu riešiteľa v závislosti od vybratej riešiteľskej skupiny
- U pravidelných požiadaviek pribudla možnosť generovať požiadavku v predstihu
- Rozšírená funkcionalita filtra v požiadavkách. Vo filtroch, v ktorých vystupuje čas je možné vybrať časovú jednotku: minúty, hodiny, dni.
- Nová voľba, či bude možné editovať požiadavku pred pridelením riešiteľovi
- Možnosť nastaviť, či dodatočnou zmenou priority požiadavky sa majú prepočítať termíny
- Plnenia
- Zoskupovanie po požiadavkách v zozname plnení zobrazuje aj úlohy
- Úlohy
- V oprávneniach pre úlohy pridaná možnosť vytvárať úlohy do minulosti
- Kalendár
- Pridané kalendárne týždne a nový dvojtýždňový pohľad
- Zobrazenie záznamov požiadaviek v kalendári aj pomocným riešiteľom
- Konfiguračná databáza CMDB
- Možnosť hromadnej úpravy všeobecných vlastností CI záznamov
- Plánovaná práca
- Nový modul v CDESKu. Evidencia a notifikácia plánovaných prác a odstávok.
- Schvaľovanie
- Voľba pre vloženie dôvodu schválenia/zamietnutia do popisu požiadavky
- Nový vzhľad mailovej notifikácie
- Mobilná aplikácia
- Možnosť výberu miesta v úlohe
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.166 >
CDESK 3.0.164
5.8.2019
- Adresár – Import spoločností z podporovaných formátov XLS, XLSX, CSV.
- Požiadavky – Zoznam požiadaviek obsahuje nové stĺpce pre zobrazenie, filtre aj export.
- Požiadavky – Predvolený pohlaď používateľa v zozname požiadaviek. Je možné navoliť východzí filter a zoznam stĺpcov.
- Požiadavky – Pribudol nový stav – Pozastavené. Pri uvedení požiadavky do tohto stavu sa nepočíta SLA.
- Pracovné príkazy – Možnosť nastavenia poradia vykonávania pracovných príkazov – paralelno-sériové.
- Pracovné príkazy – Možnosť posúvania termínov v čase keď sa nepočíta čas do splnenia napríklad pre stavy čakanie na zákazníka, čakanie na schválenie.
- Konfiguračná databáza CMDB – Rozšírenie základných informácii CI o stav konfiguračnej položky s voliteľným číselníkov stavov pre jednotlivé CI Types.
- Konfiguračná databáza CMDB – Pridanie nového nastavenia do CI Type – Unikátny názov v rámci CI Typu.
- Konfiguračná databáza CMDB – Funkcia automatického generovania názvu CI bola rozšírená o generovanie podľa vzoru (prefix + automatické číslovanie).
- Konfiguračná databáza CMDB – Možnosť voľby či sa zoznam CI má načítavať automaticky alebo až po výbere Hlavnej skupiny a Typu. Nastavenie zrýchli načítavanie zoznamu CI pri veľkom počte položiek.
- Notifikácie – Upravený vzhľad odosielaných emailov z CDESK.
- Notifikácie SLA – Možnosť nastaviť odoslanie notifikácie nielen pre vypršaný termín ale aj vo zvolený čas pred vypršaním termínu.
- Schvaľovanie – Oprávnenia pre prístup ku schvaľovacím procesom (moje / cudzie).
- Zastupovanie – Rozšírenie funkcionality zastupovania s možnosťou centrálneho nastavenia.
- Schvaľovanie – Dôvod schválenia resp. zamietnutia je možné vpísať do popisu požiadavky.
- Mobilná aplikácia – Pribudla podpora pre viditeľnosť polí zloženej vlastnosti v závislosti od vybranej položky.
Viac o TOP novinkách verzie 3.0.164 >
CDESK 3.0.163
1.7.2019
- Požiadavky – Možnosť určiť, ku ktorému typu požiadavky sa budú vytvárať pracovne príkazy.
- Pracovné príkazy – Nový stav pracovného príkazu : Zrušený
- Pracovné príkazy – Možnosť nastavenia stavov.
- Pracovné príkazy – Automatické priradenie CI do pracovného príkazu podľa požiadavky.
- Plnenia – V zozname plnení je možné zoskupenie položiek podľa požiadavky a filtrovania podľa požiadavky.
- Úlohy – možnosť pridávania plnení a väzieb na miesta.
- Konfiguračná databáza CMDB – Možnosť nastavenia oprávnení k CI záznamom podľa hlavných skupín.
- Konfiguračná databáza CMDB – Možnosť zakázať prístup k niektorým CI, okrem tých, ku ktorým je používateľ uvedený ako vlastník.
- Voliteľné vlastnosti – Nový typ základnej vlastnosti – Hyperlink.
- Voliteľné vlastnosti – Možnosť pridania voliteľných vlastností k profilu používateľa.
- Používatelia a skupiny – Nastavenie prístupu k profilu používateľa. Je možné nastaviť, ktoré informácie si používateľ bude môcť vo svojom profile upravovať a ktoré budú len na čítanie.
- Reporting – Report dostupnosti služieb po zákazníkoch za vybraný mesiac.
CDESK 3.0.159
15.5.2019
- Požiadavky – výber CI – voliteľné stĺpce ako vlastnosti z CMDB
- SLA / Evidencia a vyhodnocovanie dostupnosti služieb (SLO)
- EasyClick – pridaná voľba „Zobraz moje požiadavky z CM“ (doteraz boli viditeľné všetky požiadavky)
CDESK 3.0.156
20.3.2019
- Mobilné aplikácie – integrácia pokročilejšieho textového editora
- Možnosť akceptovania/neakceptovania Požiadavky priamo z email notifikácie o ukončení
- Možnosť push notifikácií pre mobilnú a desktopovú appku
- Zoznam plnení – možnosť zoskupovať podľa účtovnej položky
- Optimalizácia načítavania zmlúv s detailami služieb
- Diskusia so zákazníkom – zobrazenie iba súvisiacich kontaktov a používateľov pri vytváraní príspevkov
- Zoznam Požiadaviek – farebné odlíšenie záznamov podľa typov požiadaviek
- Informácie o používateľovi – pridaný menný zoznam nadriadených
- Zoznam kontaktov – pridané voliteľné stĺpce, filtrovanie podľa kategórie a export do Excelu
- Požiadavky – pridaný link na správu, z ktorej bola požiadavka vytvorená
- Plnenia – oprava chyby, ktorá mohla spôsobiť nesprávne prepočítanie dátumov
- Požiadavky – pridanie nových termínových polí
CDESK 2:
- Zoznam Požiadaviek – pridaný stĺpec Aktuálny stav riešenia
- Diskusné príspevky – pridaná kontrola, či existuje aspoň jeden príjemca
CDESK 3.0.152
18.1.2019
- Výber CI v Požiadavke – zohľadňovanie používateľov z polí Kto žiada a Pre koho (podľa Vlastníka CI)
- PDF export plnení – pridaná možnosť zoskupovať strany podľa zákazníkov
- Pridávanie plnenia – zjednodušené zadávanie plnenia (namiesto zadávania času ukončenia, možnosť zadať iba čas trvania)
- Nastavovanie termínov v SLA – pridaná kontrola nastavených termínov podľa logiky TTO<RT<TTAS<TTR
- Pridané vyhľadávanie podľa dátumu zmeny v históriách Požiadaviek a Zákaziek
- Možnosť nevyplniť poznámku pri Akceptovaní riešenia
- Pridaná možnosť vytvoriť Pracovný príkaz aj zo zoznamu Pracovných príkazov
- Implementovana podpora vytvárania draftov Pracovných príkazov
- Zoznam plnení – pridané ďalšie stĺpce do výpisu na webe
- Zoznam pracovných príkazov – pridaná možnosť zoradiť záznamy podľa stĺpcov
- Možnosť pridávať nové objekty (požiadavka, plnenie, úloha atď.) kdekoľvek v systéme z hornej lišty
- Mobilné aplikácie – pridaná informácia o prihlásení (server atď.)
- Zoznam zákazníkov – pridaná možnosť voliteľných stĺpcov a zoraďovania podľa stĺpcov
CDESK 2:
- Mobilné aplikácie – pridaná informácia o prihlásení (server atď.)
- Povolená editácia plnenia v požiadavke (vykonávateľ plnenia, zapisovateľ plnenia)
- Položka „Mobil“ z detailov zákazníka sa prenáša na prijímací protokol
CDESK 3.0.148
18.12.2018
- Pridané notifikácie pre riešiteľov WO
- Oprávnenia k požiadavkám – pridaná možnosť Prístup k záznamom podriadených
- Zoznam vystavených faktúr – pridané pokročilé filtrovanie
- Schvaľovací proces – zmena definícia poľa Poznámka na povinné
- Schvaľovací proces – pridané zobrazenie detailov požiadavky a voliteľných vlastností
- Zoznam požiadaviek – optimalizácia načítania tagov a úloh/WO
- Optimalizacia GUI katalogu poziadaviek pre IE11 a Edge
- Automatické ukončovanie Požiadavky po ukončení všetkých WO
- Blokovanie odstránenia Požiadavky ak sa na nej nachádza WO
- Vylepšenia notifikácií pri Požiadavkách podliehajúcich schvaľovaniu
- Úlohy – pridaný pokročilejší HTML editor
- Plnenia – Pridávanie plnení – pridané súčty za vypísané plnenia
- Zoznam požiadaviek – pridané nové možnosti filtrovania
- Neoprávnená reklamácia požiadavky – pridané povinné uvádzanie dôvodu
CDESK 2:
- Pridané tlačidlo pre aktualizáciu názvov už existujúcich CI objektov.
CDESK 3.0.146
15.11.2018
- Úvodný prehľad – pridaná možnosť prednastaviť používateľom defaultné zobrazenie widgetov, s možnosťou zamknutia editácie.
- Zamietnutá požiadavka – považuje sa za definitívne uzavretú a nezobrazuje sa viac v zozname otvorených požiadaviek (pokiaľ nie je odvolaný stav zamietnutia).
- Pridaný prepínač Zmena stavu ukončenej požiadavky, ktorý umožňuje zakázať jej znovuotvorenie.
- Pravidlá spracovania správ – pridaná možnosť notifikovať vlastníka draftu.
- Pridané nepovinné pole Reklamovaný riešiteľ pre oprávnene reklamované požiadavky.
- Template požiadavka/pracovný príkaz – pridaná možnosť nastaviť defaultný stav po zamietnutí.
CDESK 2:
- Mobilná aplikácia Android – odstránenie chýb (nezobrazenie hlavného menu, pád po stlačení „Odfoť foto“)
- Odstránenie problému s mazaním ručne pridaných zariadení
- Evidencia dokumentov – pridanie päty stránky pre zobrazenie kontaktných údajov na faktúre.
CDESK 3.0.145
10.10.2018
- CMDB – do základných vlastností CI pridané pole Vlastník
- Dynamické zobrazenie položiek v CMDB podľa vyplneného vlastníka CI
- CMDB – import CI z XLS, s automatickým párovaním stĺpcov
- Zoznam požiadaviek – možnosť filtrovať iba reklamované požiadavky
- Vytváranie WO na základe schválených položiek požiadavky
- Možnosť ponechať termín (odozvy, priradenia, náhradneho riešenia, splnenia) požiadavky prázdny
- Oprávnená reklamácia požiadavky – pridané nepovinné pole Reklamovaný riešiteľ
- Pridané plávajúce tlačidlá do editácie detailu užívateľa
- Spracovanie správ – umožnenie editovania internej adresy na IP adresu servera
CDESK 2:
- Zálohovanie – oprava chýb pri generovaní XLS reportov (prázdny súbor, chýbajúce grafy)
CDESK 3.0.144
26.09.2018
- Globálne nastavenia – pridané zákaznícke notifikácie
- CMDB – do CI listu pridané stĺpce Prevádzka a Miesto pre zariadenia
- CMDB – vyhľadávanie podľa ID v zozname CI objektov
- Adresár – grafické odlíšenie skupín od používateľov pri pridávaní Operátorov
- Možnosť pridávať súbory aj cez mobilné apky
CDESK 2:
- Oprava chyby započítavania času v reporte plnení k faktúre
CDESK 3.0.143
10.09.2018
- Pridaný konektor pre FinStat a predvypĺňanie údajov zákazníka pomocou tejto služby
- GUI Katalóg požiadaviek – zobrazenie zoznamu templatov, keď sa ich pod jednou dlaždicou nachádza viac
- Požiadavky – pridané pole Pre koho
- Pridané tlačidlo pre priamočiare overenie IČDPH
- Skladové karty – pridanie poľa Množstvo s dátumom
- Pracovné príkazy – pridané dynamické schvaľovanie
- Pridaná možnosť fakturácie predajcom (partner, reseller)
- Pridanie možnosti exportu voliteľných vlastností do XLS
- Pridanie možnosti zriadenia služby v inom ako aktuálnom čase
- Mobilná apka – pridané ďalšie zvuky pre notifikáciu
- Automatický výber jedinej povinnej položky pri tvorbe nových objektov
- Požiadavky – automatická zmena stavu na „v riešení“ po obdržaní odpovede od zákazníka
- Možnosť určenia reakčných termínov s kratším časovým úsekom ako 1 hodina
CDESK 2:
- Možnosť vytvoriť oprávnenie na read-only prístup ku všetkým dovolenkám
CDESK 3.0.142
27.08.2018
- Požiadavky, Pracovné príkazy – pridané pole Želaný termín
- Požiadavky – umožnená editácia polí Riešenie a Poznámka riešiteľa oprávneným používateľom
- Zaznamenávanie všetkých zmien vykonaných na objekte Spoločnosť do záložky História
- CMDB – obmedzenie výberu CI objektov podľa zvolenej prevádzky
- Možnosť poslať plnenie aj z mobilnej apky (iOS, Android)
CDESK 2:
- WEBSOCKET – notifikovanie PC po blokoch (aby nebolo notifikovaných príliš veľa PC)
- Nastavenie splatnosti – čiastka – možnosť zadať aj väčšie ako 5 ciferné číslo
CDESK 3.0.141
12.08.2018
- Notifikácie k dynamickým schvaľovacím procesom
- Export CI so všetkými vlastnosťami do Excelu
- CMDB – vyhľadávanie a pokročilé filtrovanie CI záznamov aj podľa atribútov
- Plnenia – možnosť poslať plnenie e-mailom jedným kliknutím
- Logovanie oprávnenej / neoprávnenej reklamácie
- Pridané hodnotenie riešiteľa s možnosťami vypnuté / nepovinné / povinné
- Zverejnenie CDESK 3 apky – iOS, Android (prechod z testovania do ostrej prevádzky)
- Obmedzenie oblasti služby podľa typu požiadavky
- Spracovanie správy – rýchle založenie požiadavky podľa katalógu požiadaviek (dlaždice), s predvyplnením polí podľa dat v e-maile
- V Zozname plnení filtrácia plnení, ktoré majú zapísaný použitý materiál
- Fakturácia – vylepšenia pre variabilný / konštantný / špecifický symbol a generovanie číselných radov
- Požiadavky – pridanie blokovania notifikácií z diskusií
- Požiadavka – pridané pole Poznámka riešiteľa neviditeľné zákazníckym kontám
- Úlohy – poslanie notifikácie pri vypršaní termínu úlohy
- Pridané blokovanie notifikácií do mobilnej apky CDESK 3
- Možnosť zoraďovať v Požiadavkách podľa termínu splnenia / termínu do splnenia
- Zobrazovanie vypnutých / vymazaných používateľov v naviazaných poliach objektov
- Zoznam kontaktov – pridaný stĺpec Kategória kontaktu s možnosťou filtrovania
- Adresár – vyhľadávanie na základe kategórie a typu zákazníka
CDESK 3.0.138
01.07.2018
- Pridanie stavu požiadavky Reklamácia
- Pridanie možnosti evidovať voliteľné vlastnosti k používateľským kontám
- Pri výbere CI v Plneniach / Požiadavkách / Zákazkách / Pracovných príkazoch pridané filtrovanie podľa atribútov
- Možnosť definovať časovú zónu pre administrátora a jednotlivých operátorov
- Požiadavky, Pracovné príkazy – pod poľom Riešiteľ zjednodušujúci link Prevziať na seba
- Pridaná možnosť Prevziať na seba do kontextových menu v zoznamoch Požiadaviek / Pracovných príkazov
- Zastavovanie počítania času vo vybraných stavoch
- Zavedenie GUI katalógu požiadaviek (dlaždice) pre rýchle a prehľadné zadávanie požiadavky
- Vytváranie šablón pre GUI katalóg požiadaviek (dlaždice)
- V Zozname príkazov filtrovanie podľa všetkých stĺpcov
- Požiadavky, Pracovné príkazy – pri dostatočnej šírke okna zobrazenie obsahu záložky Objekty (pre rýchly prístup)
- Kalendár – vytváranie rezervácií
CDESK 3.0.137
17.06.2018
- Do voliteľných vlastností v Požiadavkách pridanie poľa typu Multiselect
- Zavedenie možnosti tvoriť pracovné príkazy
- Dynamické vytváranie schvaľovacieho procesu
- Šablóny pracovných príkazov
- Štátne sviatky – zobrazenie v Kalendári, pridávanie do GN, logika pre SLA, dovolenky
- Zoznam Požiadaviek / Zákaziek / Pracovných príkazov – indikácia času zostávajúceho do termínu splnenia
- Rozšírenie API pre vkladanie diskusie a interných poznámok
- Pridanie stavu požiadavky Ukončená bez akceptácie
- CMDB – ukladanie voliteľných vlastností do histórie k objektom, na ktoré sú naviazané
- Adresár – kategorizácia spoločností pomocou tagov
CDESK 3.0.135
23.05.2018
- Doplnenie políčka Použitý materiál do plnení a jeho využitie
- Viditeľnosť spoločnosti cez kategórie
- Aktivácia SMS z CDESK serverov
- Vkladanie súborov do diskusie so zákazníkom a internej poznámky pre riešiteľa
- Zobrazovanie interných plnení na mobilnej apke
- Odstránenie padania mobilnej apky pri štarte na Androide 7/8
- Pre jedno miesto plnenia možnosť výberu viacerých variantov dopravy
- Dokumentovanie procesu riešenia požiadavky – možnosť pridať pole Riešenie
- Export do XLS – predvýber stĺpcov a doplnenie popisu jednotiek
- Možnosť vkladania príloh do plnení
Okrem uvedených vybraných položiek obsahuje každá verzia aj ďalšie drobné vylepšenia, korekcie a úpravy.