SECAR je jeden z najväčších slovenských prevádzkovateľov zabezpečovacích systémov a na trhu pôsobí už vyše 30 rokov. Aktuálne chráni zhruba 16 tisíc vozidiel, poskytuje monitorovaciu, informačnú a zabezpečovaciu techniku a 24 hodinový servis. Na Slovensku má 5 pobočiek i sieť partnerov.
Prvoradým cieľom bolo integrovať schvaľovacie procesy kľúčového klienta spoločnosti SECAR do nového prostredia v čo najkratšom čase.
Ďalším bola digitalizácia a štandardizácia interných procesov, tiež zameranie na centralizáciu a transformovanie dátových skladov do jedného systému. Aj kvôli konkurenčnej výhode na trhu.
„Platformu je možné plnohodnotne využívať aj pre špecifické prípady použitia a interné procesy implementovať priamo do prostredia CDESK. Je tu možnosť pripojenia zo všetkých zariadení, nám vyhovuje najmä možnosť pripojenia cez mobilné telefóny, naši zamestnanci tak majú informácie o klientovi v teréne. Veľkou výhodou systému je užívateľsky orientované a prehľadné grafické prostredie.”
František Vass, Head of IT, SECAR Bratislava
V určitej fáze už bolo požiadavky a projekty ťažké manuálne manažovať. Prepájať rôzne ICT systémy kvôli automatizovaniu, optimalizácii procesov a odstraňovaniu ľudských chýb bolo tiež náročné. Pri poskytovaní služieb klientom nemali centrálny CRM systém.
Bežný proces dispečingu spoločnosti SECAR v CDESK začína po prijatí notifikácie o narušení objektu, ktorú odošle externý systém. Zamestnanec dispečingu si v sekcii Spoločnosti vyhľadá o akého klienta ide a následne vytvorí požiadavku v Module Požiadavky, kde priradí konkrétny objekt výjazdovej jednotke.
Vďaka API si mohol SECAR zabezpečiť prepojenie s Google Maps a aplikáciou Waze, ktorá pri výjazde priradí súradnice, kam sa treba dostaviť. Po skontrolovaní objektu zaznamená zamestnanec problém a riešenie v popise požiadavky, potom požiadavku ukončí.
Prácu s požiadavkami uľahčuje Katalóg požiadaviek. Pri zakladaní požiadavky prostredníctvom katalógu si používateľ vyberá dlaždicu, ktorá najlepšie vystihuje službu, o ktorú žiada. Po kliknutí na dlaždicu sa zobrazí formulár požiadavky s pred vyplnenými poliami, aby bolo zadávanie požiadavky efektívne.
Pre SECAR je dôležité sledovanie KPI (Kľúčové ukazovatele výkonnosti):
Pre takéto prehľadné sledovanie výkonu a štatistík dispečingu v rámci výjazdov, stráženia objektov a výkonov zamestnancov za rôzne obdobia, využíva spoločnosť SECAR Modul Scoreboard. Ten poskytuje ucelený prehľad v číselných údajoch na jednej obrazovke.
IT oddelenie spoločnosti SECAR využíva na evidovanie opakujúcich sa interných procesov Pravidelné požiadavky. Na evidenciu všetkých objektov, vozidiel a SIM kariet sledovacích zariadení slúži Konfiguračná databáza (CMDB).
Modul Znalostná báza umožňuje pripraviť a kategorizovať know-how spoločnosti pomocou dlaždíc, aby mali zamestnanci prístup k dôležitým informáciám.
Kľúčové segmenty firmy už boli integrované do systému CDESK. V produkcii a aktívnom používaní platformy systém intuitívne inšpiruje používateľov ako optimalizovať procesy a nastaviť nové projekty na vyššie štandardy. V rámci roadmapy sa SECAR blíži ku poslednému plánovanému bodu nasadenia BI (Business Inteligence), pričom transformácia pracovných postupov jednotlivých interných serverov je už ukončená.
CDESK spoločnosti SECAR poskytol prostredie, ktoré ocenili kolegovia z front office, HR, ale hlavne projektoví manažéri a štatutári spoločnosti. Za veľkú výhodu považuje SECAR poskytnutie testovacieho prostredia v cene, vďaka ktorému si môže modelovať a otestovať nové procesy, ako aj poskytnutie riešenia s implementovanými konektormi na rôzne systémy. Možnosti CDESK sa dajú rozšíriť vďaka plnohodnotnému REST API rozhraniu, ku ktorému spoločnosť Inova Logic poskytuje vynikajúcu dokumentáciu vo Swaggery.
V prípade, že vás táto prípadová štúdia zaujala, neváhajte nás kontaktovať.